تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۲
کد مطلب : ۴۷۷۲۵۱
انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری؛

افتتاح ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در کهگیلویه و بویراحمد / دوستی: شما اصولگرایان حکومت‌داری بلد نیستند پس بیاید مردانه به پزشکیان رأی دهید /نظری: پزشکیان تنها مسیر مطمئن ماست / کفایی: یا انتخاب درست باید زخم‌های کهنه را ترمیم کنید

۱
کبنا ؛ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در استان کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد.
به گزارش کبنا، عصر امروز با حضور اسماعیل دوستی فعال سیاسی اصلاح‌طلب و استاندار اسبق کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از چهره‌های شاخص سیاسی اصلاح‌طلب و اقشار مختلف مردم افتتاح شد.
اسماعیل دوستی استاندار اسبق کهگیلویه و بویراحمد در دوره اصلاحات در این مراسم با بیان اینکه متأسفانه شرایط کشور خوب نیست، خطاب به اصول‌گرایان، اظهار کرد: شما حکومت داری بلد نیستند پس ما و خودتان را به زحمت نیاندازید و بیاید مردانه به پزشکیان رأی دهید و کشور را از تک قطبی دربیاورید.
دوستی افزود: ما به کسی رأی می‌دهیم که  از باتلاق فساد‌های کشور پاک درآمده و اهل هیچ‌گونه فسادی نبوده است.
استاندار اسبق کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه منابع این کشور غنی است، ما در کشور تصمیم ساز و تصمیم گیر نداریم، افزود: یکی از خصوصیات پزشکیان تصمیم‌گیری است که هم منابع و هم روابط بین‌الملل را می‌سازد، ما خودمان را تحریم کردیم اینجا تصمیم‌گیر می‌خواهیم که مسائل را حل کند، پزشکیان یک فرصت برای ایران و برای جوانان مظلوم ما ناامید هستند.
وی افزود: اگر ما و جوانان و کسانی که تردیدی هستند پای صندوق‌های رأی نیایند، دیگران کسی را انتخاب می‌کنند که ما دوست نداریم.
محمدکاظم نظری معاون اسبق سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و از چهره‌های شاخص اصلاح طلبان بویراحمد در این آئین گفت: پزشکیان تنها مسیر مطمئن ماست، نمی‌شود به‌زور صدا و سیما وضع نامساعد را مطلوب قلمداد کرد. برای گذر از این وضعیت چه باید کرد؟ وضع تورم را می‌دانید، شرایط اقتصادی را می‌بینید، مردم لمس می‌کنند.
وی ادامه داد: افرادی که فیلتر می‌کنند، فیلتر شکن می‌فروشند و در فضای فیلتر شده دروغ می‌گویند، پزشکیان از فیلتر‌ها گذشته است و امروز اگر به او رأی ندهیم به آن‌ها که در اقلیت‌اند رأی می‌دهیم.
هادی زارع‌پور مدیرکل اسبق آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: پزشکیان حلقه وصل ۲ و ۳ خرداد است، پزشکیان جمع تخصص و تعهد است و اهل وعده گل درشت نیست.
این مدیر اسبق آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: به انسان رأی بدهیم که درک واقع‌بینانه از مشکلات و موضوعات دارد، اعتماد اجتماعی کاهش پیدا کرده است و برای ترمیم اعتماد اجتماعی ان‌شاءلله انتخاب همه ما پزشکیان خواهد بود.
علیرضا کفایی رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در استان کهگیلویه و بویراحمد در مراسم افتتاحیه ستاد مرکزی اظهار داشت: ‌امیدوارم در انتخابات پیش رو شاهد پیروزی ملت باشیم. سال‌های پر از رنج و اندوهی بر ملت ما گذشت، ناکارآمدی و بحران مدیریت ایران ما را ویران کرد‌. باید از گذشته درس گرفت، تاریخ آیینه عقل است، باید خطا‌های پیشین درس بگیریم.
وی افزود: گروه‌ی تندرو خود را مساوی اسلام می‌داند هر کس که همراه خودشان نبود از دین خارج است و این ما هستیم که نباید تسلیم مصادره‌کنندگان شویم.
وی تأکید کرد، باید ایران را از این وضعیت نجات دهیم، بی‌کفایت و ناکارآمدترین افراد بودند که زمام امور را در دست گرفتند. گفتن این سخنان در این موقعیت حساس مهم و ضروری است. این خطا‌های مهلکی است که بی‌تفاوت بنشینیم، تلاش کنیم ایران برای همه ایرانیان باشد.
وی در پایان گفت: با انتخاب درست باید زخم‌های کهنه را ترمیم کنید.
امین کاظم‌نژاد فعال سیاسی اصلاح‌طلب در این مراسم اظهار داشت: روی سخنم با فعالین ستاد‌ها و آن دسته از کسانی که قصد مشارکت در انتخابات را دارند نیست بلکه مخاطبم آن دسته از کسانی است که بخاطر نشنیدن صدایشان از صندوق رأی نا‌امید شده‌اند. 
وی افزود: بخاطر زنان و دختران گوجه چین رأی می‌دهم. بنابراین نمی‌توان مفهوم مردم را خلاصه‌سازی و ساده‌سازی کرد و فقط به یک طبقه یا یک قشر اطلاق داد. بلکه در جامعه ما با مردمی روبرو هستیم که دارای تنوع نیاز و خواسته‌های متفاوت و بعضا متضادند‌.
در ساحت سیاست ما همچون عزیزان تحریمی و تردیدی نگاه نقادانه و معترضانه به شیوه مدیریت‌ها داریم و با توجه به رسمیت نشناختن سلیقه‌های متنوع زندگی اجتماعی و نادیده انگاری مردم در حوزه‌های فرهنگی و انسداد‌های سیاسی و برخورد با نقادان و به صدر نشاندن مداحان و نشنیدن صدای معترضان و متکلم وحده بودن حاکمیت و جهد‌های بی‌توفیق یا کم توفیق در استقرار اراده ملت از طریق صندوق رأی به شما حق می‌دهم.
وی افزود: اما عزیزان هر چند ما در ساحت سیاست و خواسته‌های حداکثری جریان اصلاحطلبی دیروز و تحول خواهی امروز تقلا‌های نافرجامی در حوزه عملکرد داشته‌ایم. اما تصدیق بفرمایید می‌توانیم به بخشی از خواسته‌های حداقلی که خیر عمومی ملت را در پی دارد حرکتی هر چند خزنده داشته باشیم.
کاظم‌نژاد گفت: ما می‌دانیم که تنش‌زایی با دنیا سبب بهبود شرایط اقتصادی مردم و رشد اقتصادی و توسعه خواهد شد و می‌دانیم که اگر رقبای دکتر پزشکیان با عدم مشارکت به قدرت برسند تمام در‌های مملکت را خواهند بست و خروجی آن بر همگان روشن است.
من به هیچ وجه چنین ادعایی ندارم که با آمدن پزشکیان کشور مدینه فاضله و همه امور به سامان خواهد شد چرا که اساساً مشکلات و آسیب‌های جامعه امروز ما چند بعدی است و راه حل یک شبه ندارد.
منتظر هیچ قهرمانی نباشید که بتواند همزمان با هم و بصورت یکمرتبه و‌ یهویی هم مشکل نظارت استصوابی شورای نگهبان را حل کند. هم بحران محیط زیست و آب را حل کند. هم با دنیا تنش‌زدایی کند. هم رشد اقتصادی ۸ درصد ایجاد کند و تورم را تک رقمی کند‌.
هر چند که جامعه ایرانی از دیروباز و از منظر تاریخی جامعه کوتاه مدت بوده و رویای زودبازده بودن داشته و همواره دنبال قهرمان شمشیر بدستی گشته است که در سپیده صبح از دل شب بیرون جهد و یک شبه همه مشکلات انباشته شده تاریخی را حل و فصل کند. اما دوستان تحریمی هر کدام از این مشکلات و معضلات مسائل بسیار پیچیده‌ای است که نیازمند کار‌های بسیاری است و مطمئنا نباید نگاه دفعی به آن داشت.
دوستان و عزیزان تحریمی سخن آخر؛
هیچ راه حل فوری جهت تغییر و بهبود وضع موجود وجود ندارد. دو راه پیش روی ماست یا کمی بهتر شدن یا بسیار بدتر شدن.
شما مختارید اما بدانید ما ملتمسانه دست یاری به سوی شما دراز می‌کنیم و برای رأی ندادن هیچ وقت دیر نیست هما برای رأی دادن فقط ۸ روز فرصت داریم.
 سیده رقیه پناهی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: پیشرفت و توسعه مفهومی جدید و مدرن است. بسیاری جنگ‌های ایران و روس را شروع‌اندیشیدن درباره عقب ماندگی می‌دانند. از تدوین اولین برنامه توسعه محور در ایران حدود ۷۰ سال می‌گذرد اما هنوز کشورمادر فرآیند پایدار و روشنی از توسعه قرار نگرفته است و حتی مفهوم واضحی از توسعه میان دولتمردان، نمایندگان و مردم به وجود نیامده است.
به گمانم چند عامل در این معضل دخیل بوده است
۱) فقدان یک گفتمان فراگیر توسعه یکی از عوامل اصلی ناکامی بوده است و البته ریشه این فقدان گفتمان نیز به نبود گفت و گوی مستمر و مؤثر در میان صاحب‌نظران حوزه‌های اجتماعی اقتصادی فرهنگی و سیاسی کشور بر می‌گردد.
(دلایل قوی باید و معنوی / نه رگ‌های گردن به حجت قوی
۲)فقدان دید ملی غیر مرکز گرا در نظام تصمیم‌سازی و به تبعِ آن، روند توسعه منتج از تصمیم‌گیری‌های این نظام مانع تشکیل دولت ملت شده است. این فقدان دید ملی به حدی است که به نظر می‌رسد در ۷۰ سال اخیراگر برنامه توسعه نبود صنعت و اقتصاد ایران کمتر آسیب می‌دید به ویژه که از خلال اجرای این برنامه‌ها هم نفت تلف شده و هم زمان.
۳) نبود یک دیدمان عمومی توسعه گرا نیز از جمله موانع توسعه در ایران است که عدم پیامد سنجی و محاسبه سنجی علمی در تصمیم‌سازی‌های مهم را در پی دارد.
مثلاً در جریان تصویب برنامه ششم توسعه لایحه برنامه ششم با ۳۰ ماده به مجلس برده شد و با ۴۷۰ ماده از مجلس برگشت. در حالی که هیچ گونه پیامد سنجی انجام نگرفت.
۴)برنامه‌های تنظیم شده و از بالا به پائین دردی از مناطق کمتر توسعه یافته دوا نمی‌کند و باعث عدم تناسب کارکردی در تخصیص اعتبارات با نیاز استان‌ها می‌شود.
در هیچ کدام از برنامه‌های توسعه،‌ایده‌ها و پیشنهاد‌های مردم، نخبگان، مقامات استانی، فعالان صنعتی استان‌ها و حتی نمایندگان استان‌ها احصاء نشده است.
۵)تو در تویی نهادی باعث می‌شود که مراکز قدرت و تصمیم‌گیری به میزان زیادی درگیر موازی کاری و سرؤسامان دادن به قلمرو‌های همپوشان تحت اقتدارشان بشوند و از تصمیم‌سازی منطقی فاصله بگیرند.
سه راهکار اساسی برای برون رفت از وضعیت بغرنج کنونی:
۱)بازنگری نظام تصمیم‌سازی ملی که دارای ۱۶۰ مرکز تولید بخشنامه و ۱۱۰۰۰ قانون است که دوستورات از بالا را صادر می‌کند و سابقه برخی از آن‌ها به سال‌های بعد از انقلاب مشروطه می‌رسد.
۲)فرایند‌هایی نهادی برای آموزش و یادگیری برنامه‌ریزی منطقه‌ای به بازیگران و ذی نفعان استانی که محتوای بسته آموزشی آن دربرگیرنده دو دانش نظری و درهم پیچیده با یکدیگر است
الف)فنون و استراتژی‌های مرتبط با دانش آینده پژوهی
ب)منظومه دانش‌های تخصصی مرتبط با آمایش سرزمینی و برنامه‌ریزی منطقه‌ای.
۳)طراحی پارادایم برای جستن پاسخ‌ها و مسائلی است که برای توسعه در کشورضروری هستند و همچنین مشخص کردن سه اولویت اصلی کشور در فرایندی دموکراتیک و از پائین به بالا بامشارکت صاحب‌نظران، صاحبان صنایع، اساتید دانشگاه و فرهیختگان کشور..
به کار‌های گران مرد کاردیده فرست
که شیر شرزه در آرد به زیر خمّ کمند
پزشکیان در ایام تبلیغات با انتخاب افرادی که وجهه تکنوکرات بودنشان بر دیگر ویژگی‌هایشان رجحان و سنگینی دارد نشان داده که تحلیل درست و دقیقی از وضعیت موجود دارد..
این طبیبِ ایران دوست که دل در گروِ توسعه و پیشرفت ایران برای همه ایرانیان دارد با نگاهی علمی و توسعه گرا آمده تا طرحی نو در اندازد و ایرانِ عزیز را از این بن بست برهاند و به ساحل امن برساند..
تمرکز پزشکیان بر عدالت در توزیع سرمایه مهمترین استراتژی او برای توسعه عادلانه ایران است و این نشان از آن دارد که پزشکیان ایرانی آباد و آزاد می‌خواهد برای همه ایرانیان.. و انتظار داریم که همانگونه که دکتر پزشکیان گفتند
ذِمَّتِی بِمَا أَقُولُ رَهِینَةٌ وَ أَنَا بِهِ زَعِیمٌ
آنچه مى گویم بر عهده من است و من خود ضامن آن هستم.
افسوس که این مزرعـه را آب گرفته
دهقـان مصیبت‏زده را خـواب گرفته
خـون دل ما رنگ مِـیِ ناب گرفته
وز سـوزشِ تب، پیکرمان تاب گرفته
رخسـار هنر، گونهء مهتـاب گرفته
چشـمان خِرَد پـرده ز خوناب گرفته
ثروت شده بی‏مایه و صحت شده بیمار
ابری شـده بالا و گرفته است فضا را
وز دود و شـرر، تیره نموده است هوا را
آتـش‌زده سکان زمیـن را و سما را
سوزانده به چرخ اختر و در خاک گیا را
ای واسطه رحمـت حق بهر خـدا را
زین خـاک بگـردان رهِ طـوفان بلا را
بشکاف ز هم، سینه این ابر شرر بار
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
روهمد۵۰۰ نفر نبود
بندر
Iran, Islamic Republic of
همون گپ 11 اسفند زدیت که خدا روهتان را سیاه کرد
پیمان
Iran, Islamic Republic of
هشت سال با همین افکار و رفتار و گفتار عوام فریبانه کشور و ملت رو علاف خودتون کردید...کارنامه شما در هشت سال چی بود؟
همین آقای دوستی با هزاران...بسه...اینقدر ملت رو ساده لوح نپندارید
Iran, Islamic Republic of
حالا کارنامه دولت رئیسی که گوشت و غذا را حتی برای ما رویا کرد چی بود؟
یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیلی فاز عطالله دانشی شورای شهر چیه .تو انتخابات مجلس از یه حزب حمایت میکنه که اصلا هیچ سنخیتی با این کاندید نداره .تو چی تو مغزته دانشی
Iran, Islamic Republic of
صلاح‌طلبان با خالی کردن صندوق توسعه ملی مملکت رو اداره می کردند
و فکر کنم انتخابات ریاست جمهوری رو مثل انتخاب نماینده تون با پول برگزار کنید .
حسین
Iran, Islamic Republic of
علیدادحسین زاده بخشدار دولت اصوالگراین ای خدا چرا ملت اینگونن....
Iran, Islamic Republic of
اصلاحطلب و حکومت داری جوک سال
Iran, Islamic Republic of
هرچی ادم منفوره دورهم جمع شدن
Iran, Islamic Republic of
باخت سنگین و قطعی
Iran, Islamic Republic of
جایگاهی در استان ندارید یه عده از جا ماندگان قدرت هستین
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
واقعا از این ها خودتون حالتون به هم نمیخوره؟ شما ۸ سال مملکت رو به فلاکت کشیدید. ایران رو در جهان که هیچ، حتی در منطقه هم ذلیل کرده بودید. یادمون نمیره حتی برای مرغ گرم، گوشت قرمز، روغن، شکر، پوشک بچه و ... باید مغازه به مغازه می گشتیم تا آیا پیدا کنیم یا نه؟
یادمون نرفته ایران رو چنان ذلیل کرده بودید که آمریکا و غرب که هیچ، حتی جیبوتی، عربستان و بحرین هم برای ما شاخ شده بودند.
اون دروغ صبح جمعه یادمون نمیره.
توهین های روحانی به مخالفین و به کارمندان و معلمین یادمون نمیره.
این که برادر رئیس جمهور، برادر معاون اولش، دختر وزیرش، برادر زاده فلان و خواهر زاده اون یکی و رئیس هلال احمر و ... همگی به جرم فساد در زندان هستند.
ما دوره ۳ ساله شهید رئیسی رو دیده ایم و به دنبال رییس جمهوری در تراز ایشان هستیم و به دهه ۹۰ بر نمی گردیم چون نمی‌خواهیم یک بار دیگه سیاهی ۸ ساله دولت بنفش رو تجربه کنیم
Iran, Islamic Republic of
توجه کردین همش پیرمرد 1- اینها همان مدیران دولت روحانی هستن که مردمو بدبخت کردن 3- نامزدی مشاورش بی اهمیتش میکنه اون برخورد میکنه فردا هم هیچکاره
Iran, Islamic Republic of
آخی مردم 8 سال روحانی عبرت نگرفتید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
انفجار جمعیت!
چقدر استقبال ضعیف
شکست پزشکیان در یاسوج
حیدر سازگار
Iran, Islamic Republic of
کو سی کت و شلواری ویچو....
دلاور
Iran, Islamic Republic of
هشت سال چه گلی به سر مردم زدید که حالا میخواید برگردید؟؟؟
اسد
Iran, Islamic Republic of
اگر این کامنت ها مربوط به یک نفر نباشه یعنی 1 در یاسوج مردم از وضع موجود راضی هستند .2 جبهه اصلاحات در یاسوج به همراه سران آن (سید باقر ) توسط هدآیت خواه و روشنفکر منهدم شده .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سی رضا عسکری هنی ول نیکنه؟!

ایران در دو راهی

ایران در دو راهی

با وجودیکه بخش اعظم اصولگرایان در دوره ریاست جمهوری روحانی مخالف برجام بودند، رئیسی اصولگرا ...
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
1