تاریخ انتشار
سه شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۱۴
کد مطلب : ۴۶۸۵۰۲
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد:

کهگیلویه و بویراحمد با کمبود ۲۳۷ محیط‌بان روبرو است

۳
۲
کهگیلویه و بویراحمد با کمبود ۲۳۷ محیط‌بان روبرو است
کبنا ؛مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد باتشریح برخی آمار‌های استانداردسازی مناطق حفاظت شده با تعداد محیط‌بانان، گفت: متأسفانه باید بگویم که این استان با وجود شرایط خاص آب و هوایی، جنگلی و کوهستانی بودن، اکنون با کمبود ۲۳۷ محیط‌بان روبرو بوده که کمی این تعداد محیط‌بان، مشکلات فراوانی را برای مناطق حفاظت شده بدنبال داشته است.
«اسلام جاودان خرد» در حاشیه دستگیری ۲ گروه شکارچی مُتخلف در ارتفاعات شورم بویراحمد به ایلنا گفت: براساس استاندارد‌های بین‌المللی، برای هر یک هزار هکتار به یک محیط‌بان نیاز می‌باشد و این درحالیست که اکنون برای صیانت و حفاظت از مناطق حفاظت شده در استان کهگیلویه و بویراحمد با کمبود ۲۳۷ محیطبان مواجه هستیم.
وی از تلاش‌ها و درخواست‌های خود برای دریافت مجوز این تعداد محیط‌بان هم خبرداد و یادآورشد: واقعیت این است که شرایط امکانات و اعتبارات، اجازه جذب یک دفعه‌ای ۲۳۷ محیط‌بان را به ما نمی‌دهد اما بهرحال باید فکر ویژه‌ای برای رفع این کمبود نگران‌کننده کرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد، تعداد محیط‌بانان این استان را ۷۵ محیط‌بان ذکر و خاطرنشان کرد: این تعداد محیط‌بان باید از ۳۱۲ هزار هکتار منطقه حفاظت شده هراست و نگهبانی کنند که این اقدام بسیار سخت و طاقت‌فرسا است.
جاودان خرد با اشاره به شرایط توپوگرافی و جغرافیایی استان کهگیلویه و بویراحمد که در سلسله جبال زاگرس واقع شده است، اظهارداشت: همانگونه که می‌دانید در این استان، ارتفاعات دنا، خاییز، خامی، سولک، کوه سیاه و سفید، پارک ملی دنا و ده‌ها منطقه دیگر در مناطق حفاظت شده واقع که تمامی آن‌ها کوهستانی، سخت گذر با شیب‌های نفس گیر و تند است.
وی گفت: بطور مثال، منطقه دنا دارای ۴۰ قله بالای چهار هزارمتر بوده که برای صیانت و نگهبانی از آن، تعدادی از محیط‌بانان بصورت شیفت‌بندی و دوره‌ای عازم ارتفاعات می‌شوند تا رصد و پایش را انجام دهند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد از بازنشستگی تعدادی از همکاران محیط‌بان خود تا پایان سالجاری هم خبرداد و تأکید کرد که سازمان مرکزی حفاظت محیط زیست باید برای جایگزینی این محیط‌بانان، چاره‌ای ویژه بیندیشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
ای خوا وت نخو
Romania
بس نیست خسته شدیم /گذارید امثال حاج عدل هاشمی مرحمی باشند براین زخمهایی کهنه که دارند ملت کهگیلویه راازبینمیبرد
شهروند
Iran, Islamic Republic of
منطقه شکار ممنوع کوه اشکر نیاز به توجه ویژه دارد چون ظرفیت زیادی دارد ولی مهندس آخش دست تنهاست. مدیر کل محترم لطفاً کمک کنید
چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

نیرو‌های حماس در قالب گروه‌های مختلف و بعضا به صورت مستقل وارد میدان عملیات علیه اسرائیل ...
مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدارس نزدیک به چهره‌های حاکمیتی از محل‌هایی هستند که مسوولان‌شان امید دارند نسل‌های بعدی ...
سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

 مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش اعلام کرد نرخ بیکاری به رقم ۷.۹درصد رسیده است. بررسی ...
1