تاریخ انتشار
سه شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۳۹
کد مطلب : ۴۶۸۴۹۵
کبنا گزارش می دهد؛

دو پرواز در هفته در شأن مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد است؟ / ظرفیت مغفول صادرات تولیدات با استفاده از حمل و نقل هوایی / ضربه فرودگاه بر پیکره گردشگری کهگیلویه و بویراحمد

۵
۱
دو پرواز در هفته در شأن مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد است؟ / ظرفیت مغفول صادرات تولیدات با استفاده از حمل و نقل هوایی / ضربه فرودگاه بر پیکره گردشگری کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛
پروازهای فرودگاه یاسوج به گونه ای انجام می گیرد که خیلی از مردم رغبت نمی کنند از این پروازها استفاده کنند.
به گزارش کبنا نیوز، فرودگاه بین المللی شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۴۰۰ دارای مرز هوایی شده و سالانه ظرفیت جابجایی ۵۰ هزار مسافر را دارد هم اکنون تنها دو پرواز در هفته دارد و تقریباً می توان گفت که نیمه تعطیل است.
در چند سال اخیر بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه این فرودگاه شده است تا در بین فرودگاه‌های بین‌المللی قرار گیرد اما همچنان این فرودگاه در هفته تنها به اندازه دو اتوبوس مسافر جابجا می‌کند و پرواز خارجی نیز ندارد.
نقش این زیرساخت ارتباطی بدلیل همکاری نکردن شرکت های هواپیمایی و نبود پروازهای مستمر و منظم طی ۱۰ سال اخیر برای استان کهگیلویه و بویراحمد به یک درصد هم نرسیده است.
پیگیری استاندار کهگیلویه و بویراحمد
روز گذشته استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با رئیس سازمان هواپیمایی کشور در رابطه با افزایش پروازهای فرودگاه یاسوج پیگیری هایی را انجام داد.
سید علی احمدزاده استاندار، روز دوشنبه در دیدار با محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشور با اشاره به مصوبه سفر دور دوم دولت به کهگیلویه وبویراحمد گفت: برقراری همه روزه پروازهای فرودگاه یاسوج از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان است و خواهان اجرایی شدن این مصوبه هستیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه، این استان نیازمند توسعه است، افزود: حمل و نقل هوایی یکی از مولفه های توسعه اقتصادی استان است و بدون داشتن این زیرساخت، توسعه و پیشرفت امکان پذیر نیست.

وی اظهار داشت: برخی از فرصت های سرمایه گذاری در استان به دلیل فراهم نبودن این زیرساخت از دست می رود، بنابراین مطالبه مردم را تا زمان اجرایی شدن دنبال خواهیم کرد.
احمدزاده تصریح کرد در دیدار با رئیس شرکت هواپیمایی ماهان، وعده هایی در خصوص برقراری همه روزه پروازهای فرودگاه یاسوج داده شد که خواستار عملیاتی شدن آن هستیم.
رئیس سازمان هواپیمایی کشور در واکنش به درخواست استاندار کهگیلویه و بویراحمد، قول مساعد داد و گفت: از هفته آینده روزانه شدن پروازهای فرودگاه یاسوج در دستور کار سازمان هواپیمایی کشور قرار خواهد گرفت.
محمدی بخش افزود: تلاش می کنیم پروازهای فرودگاه یاسوج در زمستان نیز به صورت همه روزه و کامل باشد.
دو پرواز در هفته در شأن مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد است؟
یکی از مردم شهر یاسوج در این رابطه تاکید کرد: از مسئولان کشوری به خصوص رئیس جمهور محترم انتظار داریم وضعیت فرودگاه یاسوج را یک بار برای همیشه تعیین تکلیف کنند و مردم این شهر و استان را از این سردرگمی و بلاتکلیفی در بیاورند.
وی افزود: آیا واقعاً دو پرواز در هفته در شأن مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد است؟ و آیا این دو پرواز پاسخگوی نیاز مردم این استان است؟
مسئول یک واحد صنعتی شهر یاسوج در این رابطه گفت: به جهت زمان بر بودن تردد و حمل نقل و تعداد خیلی کم پروازهای فرودگاهی یاسوج یک قرارداد به مبلغ ۲۳۰ میلیارد تومان را از دست داده‌ایم.
همچنین مسئول یکی از مراکز اقامتی شهر یاسوج در این خصوص تاکید کرد: این مرکز اقامتی می‌تواند پذیرای گردشگران و توریست‌های داخلی و خارجی باشد اما وقتی از ما سوال می‌پرسند که آیا پرواز مستقیم و یاسوج هست متاسفانه جوابی برای آنها نداریم که این مسئله به بحث جذب گردشگر و صنعت گردشگری استان ضربه می‌زند.
می‌توانیم حمل و نقل هوایی برای صادرات محصولات و تولیدات داشته باشیم
عبدالله قبادی، رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در این زمینه گفت: تنها زیرساخت آماده برای جذب سرمایه‌گذاران و گردشگران داخلی و خارجی زیرساخت هوایی است حتی می‌توانیم حمل و نقل هوایی برای صادرات محصولات و تولیدات استان داشته باشیم اما متاسفانه تعداد پروازهای فرودگاه یاسوج کافی نیست.
ضربه بر پیکره گردشگری کهگیلویه و بویراحمد
فرشید کرمی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه چطور می توان با تنها دو پرواز گردشگر و توریست در این استان جذب کرد، گفت:چرا نباید فرودگاه یاسوج به عنوان فرودگاه مرکز استان چند پرواز در هفته داشته باشد و پروازهای آن تنها به دو روز در هفته خلاصه می شود؟
وی اظهارکرد: چگونه می‌توان میهمانان، مسافران، گردشگران و احیانا توریست ها را به شهر یاسوج و استان کهگیلویه و بویراحمد آورد در حالی که فرودگاه مرکز این استان در طول هفته تنها دو پرواز آن هم در ساعت های مشخصی به تهران دارد.
کرمی تصریح کرد: آیا این یک انسداد در حوزه گردشگری نیست؟ آیا چنین موضوعاتی نمی‌تواند بر پیکره گردشگری یک استان ضربه وارد کند؟

عنایت الله انصاری فرد، مدیر فرودگاه بین المللی یاسوج گفت: هم اکنون تنها دو پرواز طی روزهای شنبه و چهارشنبه توسط شرکت ماهان در این فرودگاه برقرار است.
وی افزود: در بهمن سال ١٣٩٩ که بعنوان مدیر فرودگاه یاسوج معرفی شدم تعداد پروازهای این فرودگاه در هفته ٢ پرواز بود.
انصاری فرد اظهارکرد: از اسفندماه ٩٩ با فعال کردن شرکت هواپیمایی معراج و پارس ایر در فرودگاه یاسوج تعداد پروازها را به ٦ پرواز در هفته رسانده ایم.
مدیر فرودگاه بین المللی یاسوج خاطرنشان کرد: در طول سال ١٤٠٠ تعداد ٤٨٠ پرواز از این فرودگاه انجام شد و حدود ٢٣ هزار نفر مسافر جابجا شد و در تابستان سال ١٤٠٠ برای نخستین بار پرواز مشهد را افتتاح کردیم که البته بعد از ١٠ پرواز بعلت استقبال نکردن مردم پرواز مشهد ابطال شد.
انصاری تصریح کرد: از نیمه دوم سال ١٤٠١با توجه به ابطال پروازهای شرکت پارس ایر به بهانه ضرر و زیان تعداد پروازها به دو پرواز کاهش یافت.
وی ادامه داد: هم اکنون تنها دو پرواز در روزهای شنبه و چهارشنبه توسط ماهان برقرار هست و با وجود دستور رئیس جمهور برای برقراری همه روزه پروازهای فرودگاه یاسوج متاسفانه هنوز عملا هیچ اتفاقی نیفتاده است.
وی افزود: همچنین «دکتر سید ابراهیم رئیسی»، رئیس جمهور در سفر دوم خود به استان کهگیلویه و بویراحمد که طی دو روز دوشنبه و سه شنبه ۲۶ و ۲۷ تیرماه۱۴۰۲ انجام شد در نشست خبری با خبرنگاران در همین فرودگاه یاسوج گفت: حتماً شرکت‌های هواپیمایی دنبال کنند که حداقل روزی یک پرواز را در فرودگاه یاسوج داشته باشیم.
وی افزود: برای رفتن به کربلا و نجف(عتبات عالیات) که پرواز باشد مانعی ندارد و همچنین در سهولت کار مردم مفید خواهد بود.
برقراری هر روز پرواز فرودگاه یاسوج موضوعی است که در گذشته هم مطرح شد، اما کاری از پیش نرفت تا اینکه در نشست خبری سفر دور دوم رئیس جمهور به استان، مطالبه یکی از خبرنگاران از آیت‌الله رئیسی بود و رئیس جمهور دستور داد ظرف ۱۰ روز آینده پروازهای روزانه فرودگاه یاسوج برقرار شود و یکی از مصوبات سفر هم برقراری روزانه پرواز فرودگاه یاسوج بود.
با این که بیش از یک ماه از مدتی که رییس جمهور برای روزانه شدن پروازهای فرودگاه یاسوج تاکید کرده می‌گذرد، اما همچنان پروازهای فرودگاه دو پرواز در هفته است و فعالان اقتصادی، سرمایه‌گذاران و فعالان حوزه گردشگری همچنان از این روند فرودگاه یاسوج گلایه‌مند هستند.
فرودگاه بین المللی شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد هفته ای دو پرواز و ماهانه حدود ۹ پرواز دارد که طی هفت ماهه امسال ۶۲ پرواز از این فرودگاه انجام شده است. این فرودگاه با قدمتی ۳۰ ساله حداقل روزانه ظرفیت پذیرش دو پرواز ۱۰۰ نفره را دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
مدیریت فوق ضعیف فرودگاه عامل اصلی این اتفاق
شمو
Iran, Islamic Republic of
ای استاندار هم نخوبه انصافا اگر استاندار نباشد که الان هم بود و نبودش فرقی نمیکند چه اتفاقی در استان رخ میدهد یکی از بی خیالترین استاندار های ارسالی به استان همینه سه روز از ماه در این استان کار اجرایی نمی کند
Iran, Islamic Republic of
استاندار خخخخخخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
پرواز یاسوج_عسلویه و بالعکس برای نیروهای پالایشگاه و پتروشیمی ساکن یاسوج ضروری هست و از طرف شرکت ها ظرفیت کامل میشود
Iran, Islamic Republic of
وقت کلمات را نگیرید کبنا نیوز
چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

نیرو‌های حماس در قالب گروه‌های مختلف و بعضا به صورت مستقل وارد میدان عملیات علیه اسرائیل ...
مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدارس نزدیک به چهره‌های حاکمیتی از محل‌هایی هستند که مسوولان‌شان امید دارند نسل‌های بعدی ...
سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

 مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش اعلام کرد نرخ بیکاری به رقم ۷.۹درصد رسیده است. بررسی ...
1