تاریخ انتشار
جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۲۸
کد مطلب : ۴۷۲۰۸۴
محمد علوی‌تبار در نشست شورای وحدت اصولگرایان کهگیلویه و بویراحمد؛

اگر می‌بینید که مردم در حوزه‌های کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده دلسرد هستند به این دلیل است که در این حوزه تبعیض را لمس کرده‌اند / عده‌ای، از یک سال قبل با دعا و قرآن، خواهش و تمنا سراغ مردم ‌می‌روند

۴
۱
اگر می‌بینید که مردم در حوزه‌های کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده دلسرد هستند به این دلیل است که در این حوزه تبعیض را لمس کرده‌اند / عده‌ای، از یک سال قبل با دعا و قرآن، خواهش و تمنا سراغ مردم ‌می‌روند
کبنا ؛
با حضور کاندیدا‌های انتخابات مجلس حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ از جمله، سید محمد موحد، علی مژ‌دهی‌پور، فرزاد نجات‌نیا، محمد علوی‌تبار، آیت نبی‌زاده و مجتبی اندرزیان جلسه شورای وحدت اصولگرایان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد. علوی‌تبار گفت: 
به گزارش کبنا نیوز، محمد علوی‌تبار، از جوانان کهگیلویه بزرگ که برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده نامزد شده در جلسه شورای وحدت اصولگرایان گفت: 
به عنوان یک جوان گام دومی رقیب خودم را اشخاص نمی‌بینم، چون اشخاص دیگر هم بر اساس وظیفه‌ای که احساس کرده‌اند و شرایطی که قانون در اختیار آن‌ها گذاشته وارد این صحنه شده‌اند.
وی افزود: نکته بعد این است که اگر ما از تفاوت باید‌ها و واقعیت‌های گام اول و گام دوم صحبت می‌کنیم محق هستیم، چون ما فرزندان گام دوم انقلاب هستیم.
علوی تبار گفت: وظایف قانونی نماینده روشن است، اما بخشی از توقعات از نمایندگان وجود دارد و سلایق در این توقعات متفاوت است، بنابراین ما باید این موارد را برای مردم شفاف کنیم، چون برخی از این توقعات وظایف قانونی نماینده نیست، اما توقعاتیست که مردم از نماینده دارند و آنرا وظیفه نماینده می‌دانند. نکته بعد این است که فرهنگ سیاسی حوزه انتخابیه کهگیلویه نیازمند اصلاح است. بخشی از این فرهنگ سیاسی بین دو انتخابات زمینه چالش‌ها و جدل‌هایی است که علی رغم وابستگی همه کاندیدا‌ها و اقوام فرهنگ عشیره‌ای و قومی ما را زیر سؤال می‌برد، و این مطلوب و معقول نیست.
وی گفت: اولین نیاز کهگیلویه، این است که شاخص‌ها باید بجای اشخاص بنشینند، ما نیاز به شاخص محوری بجای شخص محوری داریم. چند سالی که از انقلاب سال ۵۷ گذشت فرایندی شکل گرفت که در حوزه انتخابیه کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده مصادیق رفتار‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی نگرش‌های اشخاص شد. در حالی که باید بستری را فراهم کنیم که شاخص‌ها محور قرار گیرد و نیاز‌های امروز شهرستان مشخص شود و بر اساس آن تصمیم بگیریم.
وی گفت: یکی از ایرادات و غلط‌های موجود این است که عده‌ای از یک سال قبل از انتخابات سراغ مردم ‌می‌روند، و با دعا و قرآن، خواهش و تمنا سراغ مردم ‌می‌روند، با چنین رفتار‌هایی، وظیفه قانونی و تکلیف شرعی و مسئولیت اجتماعی افراد زیر سؤال می‌رود، ۱۱ اسفندماه انتخابات برگزار می‌شود، و الان هم هنوز چند روز تا مشخص شدن کاندیدا‌های نهایی مانده است و این رسم و سنت غلطی است.

تبلیغات خوب است و شور انتخاباتی در کنار شعور انتخاباتی قدرت افزا است ولی دلیلی ندارد که از یک سال قبل سراغ مردم برویم. به نظر من فاصله میان دو انتخابات فاصله مظلومیت مردم است؛ چون بعد از انتخابات، معمولاً کسی که پیروز می‌شود به وابستگان و قبیله سیاسی خود می‌چسپد و مردم را ر‌ها می‌کند ولی من برای استفاده از ظرفیت مردم بین دو انتخابات برنامه دارم، چرا که حکمرانی حق مردم است.
وی تصریح کرد: یکی از مصادیق توسعه، جمعیت است. کل استان کهگیلویه و بویراحمد جمعیت قلیلی دارد و بالتبع حوزه انتخابیه ما هم همینطور است. ظرفیت انسانی ۴ شهرستان قلیل است، بعد از انتخابات ما موظفیم همه جغرافیا، همه نسل‌ها و همه ظرفیت‌ها باید دیده شوند و نیازمند آن‌ها هستیم. برخی از نسل‌ها در ۴۵ سال گذشته اصلاً دیده نشده‌اند. در عین حال حتماً باید به این سمت برویم که همه ظرفیت‌ها را شناسایی کنیم؛ من معتقدم همه ۲۵۰ هزار نفر جمعیت حوزه انتخابیه نیازمند توجه هستند. نمایندگان سابق کهگیلویه فارغ از نگاه سیاسی، بخشی از تاریخ و حقوق مردم هستند، با رأی مردم انتخاب شدند، از ظرفیت اجتماعی و سیاسی مردم استفاده کردند، الان تجربه آن‌ها اگر در کنار من گام دومی قرار نگیرد، من باید از نقطه صفر آغاز کنم و این اصلاً خوب نیست.
علوی تبار افزود: به نظر من محرومیت بزرگ این ۴ شهرستان محرومیت اقتصادی نیست، بلکه اولین محرومیتی که دارند، محرومیت استفاده از ظرفیت‌های موجود است. ظرفیت‌های انسانی بی‌بدیلی داشتیم که شاید بتوان تعبیر فرار نخبگان را برای آن‌ها بکار برد. چرا باید ظرفیت‌هایمان در سایر مناطق موفق باشند، و در استان خودمان نه!
علوی تبار گفت: سند آمایش سرزمینی استان اماده شده و در سازمان برنامه و بودجه می‌توانید آن را مطالعه کنید، نگاه مسئول محوری در این سند وجود دارد و پر از ضعف است، یکی از بزرگترین اشتباهات تدوین‌کنندگان این است که فقط ظرفیت مسئولان را برای حل مشکلات دیده‌اند، در حالی که اگر ظرفیت‌های مردم پای کار بیاید، خیلی از مسائل و مشکلات حل خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: نگاه ما به آینده باید تغییر کند، ما سه نوع آینده پیش رو داریم، اول اینکه شرایط حال را امتداد می‌دهیم و همین مسیر را پیش خواهیم برد، دوم اینکه تغییر ایجاد می‌کنیم، یعنی اینکه شخصی می‌رود و شخص دیگری می‌آید. سوم اینکه نیازمند تحول هستیم و آنرا ایجاد می‌کنیم یعنی نه تنها افراد را تغییر می‌دهیم که روش‌ها و نگرش‌ها را تغییر می‌دهیم.
علوی تبار گفت: آینده محوری باید بجای گذشته محوری بنشیند، و بجای جدل روی گذشته چشم انداز آینده را ببینیم، باید دانش محوری را بجای جدل محوری بنشانیم تا مردم ببینند در کنار هم می‌توانند و می‌توانیم چه کار‌هایی را به سرانجام برسانیم. با همین جوانانی که ر‌ها شده‌اند می‌توانیم بخش زیادی از مشکلات چهار شهرستان را حل کنیم.
وی افزود: اگر می‌بینید که مردم در حوزه‌های کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده دلسرد هستند و حضورشان در عرصه انتخابات مثل حوزه‌های دیگر نیست، به این دلیل است که مردم در این حوزه انتخابیه تبعیض را لمس کرده‌اند. در نظام جمهوری اسلامی برخی از مناطق با سرمایه‌گذاری دولتی به پیشرفت‌هایی رسیده‌اند که برای ما رویا است؛ هر چند خدمات به استان ما بی‌سابقه بوده است. از طرفی انقطاع نسلی ناشی از سومدیریت‌ها و عدم توجه به نسل‌ها ایجاد شده است.
علوی تبار در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه ضریب توپوگرافی استان بسیار بالاست اضافه کرد: منطقه‌ای که فاقد زیر ساخت بود و نه برق داشت و نه آب داشت و نه گاز شد استان کهگیلویه و بویراحمد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به سد کلات و سد آبریز اشاره کرده و گفت: شغل در بخش صنعت، کشاورزی و خدمات است و ما زیرساخت مناسبی در این زمینه‌ها نداریم؛ به طور مثال اگر حقابه شهرستان کهگیلویه داده شود، می‌تواند معادل ۲۶ کارخانه فولاد مبارکه را تأمین آب کند، می‌تواند ۴۳ هزار هکتار زمین را برای برنجکاری تأمین آب کند، در زراعت چوب می‌تواند ۳۵ هزار هکتار را به بستر‌های تجارت چوب تبدیل کند و این حجم اشتغال زایی بسیار بالایی خواهد داشت.
علوی تبار با اشاره به گرایش جهانی به سمت شغل‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی و نیاز منطقه به جهش در این زمینه‌ها افزود: چطور می‌توانیم از رفع معضل اشتغال سخن به میان بیاوریم و آینده را درست تحلیل نکنیم در حالیکه این موارد بدون کار علمی قابل حل نیست. بیان کرد: چطور از گذشته حرف نزنیم؟ وقتی که در دولتی خاص، چند کیلومتر مربع را از استان ما جدا و به استان خوزستان ملحق می‌کنند و از قضا همان زمین، مخزن سد مارون می‌شود که به استان خوزستان می‌رود. چرا همه سد‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در مرز‌های استان هستند. فقط نماینده‌ها را مقصر نمی‌دانم، چرا مردم سکوت کردند؟ همه ما مدیران هم در این زمینه مقصر هستیم، چرا که شفاف نبوده‌ایم.
علوی تبار اظهار کرد: معتقدم با ظرفیت‌های موجود و با حضور جوانان همین حوزه انتخابیه و با همین منابع، می‌توانیم بخش اعظمی از مشکلات را حل کنیم، ظرفیت‌های اجتماعی را ببینیم، مردم را ببینیم، به دنبال دوقطبی‌سازی و یارگیری نباشیم.

نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
نه اینا آگاه شدن
شوم‌برکان
Iran, Islamic Republic of
علوی توهم واقعاجای تاسف دارد هم دی به قلم شدن
Iran, Islamic Republic of
فکر می کنی فقط خودت کار شناس هستی . آقای کاندید ، درخصوص سد مارون ، سد کوثر صدها کارشناس کشور هزاران ساعت نشستند وبه این نتیجه رسیدند ومناسب ترین مکان را انتخاب کردند مگه نماینده های استان رئیس جمهورند مگه از وزرا ورئیس مجلس بالاترند مگر از کارشناسان ومهندسی مشاور مهاب قدس وزارت نیرو بالاترند ، چرا غیر کارشناسی حرف می زنی ؟ مگر تمام سد های خوزستان از استانخای لرستان ، چهارمحال بختیاری ، کهگیلویه وبویر احمد سرچشمه نمی گیرند ؟ پاسخ بده آب کارون ۱و۲و۳ وکتوند ، دز ، کرخه از کدام استان‌ها سرازیر می شوند . مگر نمیدانی زاینده رود از کوههای استان چهارمحال سرچشمه می گیرد ؟ الان استان چهارمحال حتی مشکل آب شرب دارند ؟ اگربه دشت وجلگه خوزستان آب نرسد کل کشاورزی ایران فلج می شود ؟ خیال می کنی ۴۰ هزار هکتار زمین ناهموار استان ک ب چقدر می تواند گندم وبرنج وذرت وچند قند کشور را تامین کند . برادرم هرچیزی حساب وکتاب دار
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
در اینکه واژه خوزستان ظالم باید جایگزین خوزستان مظلوم بشه شکی نیست.
عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

روشن است که مدیران فرهنگی می‌خواهند بگویند مشکل، فقدان کار فرهنگی است و آن هم بودجه می‌خواهد....
افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

به گفته موسسه مطالعات استراتژیک یک اندیشکده دفاعی مستقر در لندن، کره شمالی در آغاز سال ...
مصوبه عجیب نمایندگان مجلس

مصوبه عجیب نمایندگان مجلس

 محمد حسین فرهنگی نماینده مجلس گفت: مجلس به حکم بسیار عجیبی در جریان رسیدگی به بودجه ...
1