تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۳۸
کد مطلب : ۴۷۴۶۸۹
با وجود شرایط بد اقتصادی و بیکاری جوانان؛

چرا وزارت نفت به مصوبه سفر هیئت دولت در کهگیلویه و بویراحمد بی‌توجه است!

۰
چرا وزارت نفت به مصوبه سفر هیئت دولت در کهگیلویه و بویراحمد بی‌توجه است!
کبنا ؛کهگیلویه و بویراحمد دارای ذخایر مهم نفت و گاز است، به‌گونه‌ای که دومین تولیدکننده نفت کشور پس از خوزستان است، بااین‌وجود، این سرمایه خدادادی در زدودن محرومیت و رفع مشکلات مردم و بیکاری جوانان نقش اساسی نداشته اکنون مردم چشم‌انتظارند ببیند تعهد وزارت نفت دررابطه‌با قراردادن مبلغی از محل مسئولیت اجتماعی در صندوق کارآفرینی انجام می‌شود.
 به گزارش کبنا، نقش مهم صنایع نفت، گاز و پتروشیمی کهگیلویه و بویراحمد در راستای شکوفایی اقتصادی کشور، توسعه پایدار، توسعه صنایع پایین‌دستی، صادرات غیرنفتی، ایجاد ارزش‌افزوده و اشتغال آفرینی بر کسی پوشیده نیست؛ اما آیا تاکنون وزارت نفت توانسته به‌خوبی مسئولیت‌های اجتماعی خود را در کهگیلویه و بویراحمد ایفا بکند.
 وزارت نفت در زمینه مسئولیت‌ اجتماعی، مناطق‌ نفت‌خیز و گاز خیز را در اولویت قرار داده است؛ بنابراین می‌طلبد استان محرومی همچون کهگیلویه و بویراحمد که بیکاران آن زیاد است، مدارس سنگی و فرسوده جان دانش‌آموزان را به خطر می‌اندازد، کمبود بیمارستان و مراکز بهداشتی که سلامت این مردم را تهدید می‌کند ویژه‌تر دیده شود.
 نرخ بالای بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد آن هم در شرایطی که ۲۵ درصد نفت و گاز، ۱۰ درصد آب‌های سطحی، ۲۰ درصد جنگل‌های حوزه زاگرس، بیش از ۳۰۰ جاذبه کم‌نظیر گردشگری در این استان قرار دارد انکارنشدنی است.



 مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از مصوبات سفر دوم رئیس‌جمهور این بود که در راستای توسعه استان به‌منظور اشتغال و رفع مشکلات مردم از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت مبلغی به استان کهگیلویه و بویراحمد تخصیص داده شود.
 همت الله ناصری افزود: مصوبه گرفته شد و در نامه‌ای به وزارت نفت از طریق رئیس هیئت‌مدیره و معاون اجرایی رئیس‌جمهور (منصوری) ابلاغ شد.
 وی تأکید کرد: طبق این نامه باید مبلغی از محل مسئولیت‌های اجتماعی در اختیار صندوق کارآفرینی امید در کهگیلویه و بویراحمد قرار دهند.

 مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: این صندوق هم یک و نیم تا دوبرابر این مبلغ قرار دهد تا بتوانیم هم‌افزایی انجام دهیم و به جامعه هدفمان تسهیلات پرداخت کنیم.
 ناصری تأکید کرد: مکاتبات زیادی با شرکت نفت، کارخانه سیمان و دیگر شرکت‌های بزرگ سطح استان انجام دادیم، باوجوداینکه مصوبات در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی وجود دارد؛ اما شرکت نفت گچساران اهمیتی نداده و جوابی نداده‌اند.
 امید است این مصوبه سفر رئیس‌جمهور پیگیری شود تا بتوانیم این حق استان را زنده کنیم و روی کاغذ نماند. 
وی تصریح کرد: شرکت‌های تولیدی برخی استان‌های کشور خود پای‌کار هستند؛ اما در این استان آن‌گونه که باید همکاری لازم صورت نمی‌پذیرد.

 مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: شرکت‌های تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد به‌جای اینکه حتماً شغل به متقاضیان بدهند می‌توانند با پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت از طریق این صندوق برای آن‌ها شغل ایجاد کنند.
 ناصری ابراز کرد: شرکت‌های فولاد، سینره، بهنوش، کارخانه سیمان یاسوج و کارخانه سیمان مارگون جزو کارخانه‌های مهم استان هستند که می‌توانند از محل مسئولیت‌های اجتماعی مبلغی را به‌صورت امانی پیش صندوق بگذارند و صندوق هم ۲ برابر آن را قرار بدهد و از این طریق برای جوانان بیکاری که برای شغل مراجعه می‌کنند تسهیلاتی در نظر گرفته می‌شود تا بتوانند خود شغل ایجاد کنند.
 وی تأکید کرد: مصوبه دوم سفر رئیس‌جمهور به استان برای صندوق کارآفرینی امید آن بوده است که به ۶ طرح بزرگ اقتصادی مبلغ ۴۲۰ میلیارد ریال در طی سه سال پرداخت کند.
 کهگیلویه بویراحمد استانی بوده که همواره نرخ بیکاری در آن سوژه رسانه‌ها بوده و طی یک دهه گذشته میزان نرخ بیکاری در این استان به طور میانگین از ۱۴ تا ۱۷ درصد در نوسان بوده است؛ اما در دولت سیزدهم این نرخ روند کاهشی را تجربه کرده است.
 ضعف زیرساخت‌های ارتباطی، توزیع نامتوازن جمعیت و افزایش روزانه جمعیت در شهرهای استان به‌ویژه یاسوج، بالابودن مصارف نسبت به منابع بانکی، نبود سرمایه‌گذاری شرکت‌های مادرتخصصی در استان و غیرفعال بودن واحدهای صنعتی از چالش‌های پیشرو برای رشد اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد بشمار می‌رود.
نام شما

آدرس ايميل شما

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
1