تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب : ۴۷۷۲۱۹
سازمان هواشناسی اعلام کرد

هواشناسی ایران ۱۴۰۳/۰۳/۳۰؛ هشدار هواشناسی برای ۷ استان

۰
هشدار هواشناسی برای ۷ استان
کبنا ؛سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی بارش‌های شدید محلی در ۷ استان، از افزایش ابر، گاهی رگبار، رعدوبرق و وزش باد در ۱۳ استان تا یکشنبه آینده خبر داد.
به گزارش کبنا، پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز در آذربایجان شرقی، اردبیل، شمال آذربایجان غربی، برخی مناطق استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، مازندران، همدان، مرکزی، غرب اصفهان و شرق کردستان افزایش ابر، گاهی رگبار، رعدوبرق و وزش باد روی می‌دهد. همچنین امروز در برخی مناطق شمال غرب بارش تگرگ دور از انتظار نیست.
فردا و روز جمعه در شمال غرب رگبار پراکنده و در استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی، بخش‌هایی از مرکز و خراسان شمالی و روز شنبه هفته آینده در برخی مناطق شمال غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی و بخش‌هایی از شمال شرق افزایش ابر، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.
یکشنبه آینده در برخی مناطق شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده روی می‌دهد.
امروز و فردا در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، بخش‌هایی از مرکز و از روز جمعه تا یکشنبه در نوار شرقی کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی شده است. طی سه روز آینده شرق دریای عمان مواج است.
توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا
زمان پایان: اواخر وقت پنجشنبه 1403/03/31
نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه‌ای در محدوده 22 نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریا تا 1.5 متر در نواحی شرقی خلیج‌فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان.
منطقه اثر:
چهارشنبه 1403/03/30 و پنجشنبه 1403/03/31: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان و نواحی شرقی خلیج فارس و نواحی غربی دریای عمان.
اثر مخاطره: خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس های پرورش ماهی ،اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و نیمه‌ سنگین، اختلال در فعالیت سکوهای نفتی
توصیه: منع شنا، منع فعالیت های تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی
هشدار نارنجی تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های شدید محلی
زمان پایان: چهارشنبه 1403/03/30
نوع مخاطره: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ
منطقه اثر:
چهارشنبه 1403/03/30: ارتفاعات استان‌های اردبیل، مازندران، البرز، قزوین، تهران و زنجان، ارتفاعات شمال غرب سمنان.
اثر مخاطره: جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و احتمال سقوط سنگ به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، رخداد تگرگ، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی.
توصیه: احتیاط در سفرهای بین‌شهری، عدم‌اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت طبیعت‌گردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، آمادگی راهداری و سایر دستگاه‌های اجرایی، خودداری از محلول‌پاشی و سم‌پاشی باغات و مزارع.
نام شما

آدرس ايميل شما

ایران در دو راهی

ایران در دو راهی

با وجودیکه بخش اعظم اصولگرایان در دوره ریاست جمهوری روحانی مخالف برجام بودند، رئیسی اصولگرا ...
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
1