تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب : ۴۶۸۷۵۲
اعطای معافیت‌های مالیاتی در استان‌های محروم گامی برای توزیع عادلانه ثروت؛

تعطیلی 15 صنف به صورت ماهانه به خاطر مالیات در استان کهگیلویه و بویراحمد

۱
۰
تعطیلی 15 صنف به صورت ماهانه به خاطر مالیات در استان کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛طبق نظر کارشناسان، مالیات و معافیت‌های مالیاتی از ابزار‌های مهم توزیع عادلانه درآمد در جامعه هستند که بیشتر در راستای اصلاح توزیع درآمد و کاهش فقر انجام می‌شود و یکی از خواسته‌های صاحبان مشاغل در استان محروم کهگیلویه و بویراحمد بحث معافیت‌های مالیاتی است که خواستار توجه ویژه دولت هستند.
به گزارش کبنا، اعطای معافیت‌های مالیاتی در راستای توزیع عادلانه ثروت و تقویت بنیه‌های تولیدی اقتصاد مناطق محروم در اقتصاد کشور بسیار مهم است. طبق نظر کارشناسان یکی از اهداف معافیت‌های مالیاتی منطقه‌ای، تقویت بنیه اقتصادی مناطق خاص است.
در این روش دولت با برقراری سیاست حمایت از سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی مناطق مورد نظر، زمینه را برای انتقال سرمایه و سایر منابع به مناطق مذکور فراهم می‌کند که در نهایت می‌تواند منجر به تسریع در رشد و توسعه اقتصادی مناطق شود.
دولت گام‌های خوبی برای موضوع مالیات و توزیع آن برداشته است به گونه‌ای که سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرده که توزیع مالیات و عوارض ارزش افزوده هر استان باید در همان استان توزیع شود.
یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم هزینه کرد درآمد‌های مالیاتی در مناطق و به‌ویژه استان‌های محروم و کمتر برخوردار است.
یکی از فعالان حوزه اصناف می‌گوید که چرا باید ما مغازه‌داران مالیات‌های کمرشکن بدهیم، هزینه کارگر، هزینه کرایه مغازه و هزینه حمل بار همه و همه باید پرداخت شوند و علاوه بر آن‌ها مالیات زیادی هم باید پرداخت کنیم.
محمد حیدری تأکید می‌کند که درصد بسیاری از مغازه دار‌ها از میزان مالیات تعیین شده گله مندند و با رضایت آن را پرداخت نمی‌کنند.
یکی دیگر از مغازه‌داران یاسوجی می‌گوید: در حال حاضر به هیچ وجه وضع مغازه‌داران خوب نیست و سازمان مالیاتی در حال فشار به روی اصناف است.
وی ادامه داد: زیر بار مالیات کمر خم کرده‌ایم و چنانچه همین وضع ادامه داشته باشد مجبورم تقاضای لغو پروانه بدهم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید در وصول مالیات به سمت کسانی برویم که فرار مالیاتی دارند و سعی کنید به مردم فشار نیاید و خسارت و ظلم به آن‌ها نشود زیرا مردم عمدتاً درآمد چندانی ندارند.
سید علی احمدزاده تصریح کرد: عمده دغدغه بازاریان استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه مالیاتی است و باید متولیان امر در نشست‌های تخصصی موضوع را بررسی و پاسخ گوی دغدغه آنان باشند.
وی ابراز کرد: کسب رتبه اول کشوری در رشد درآمدی و تحقق ۹۹ درصدی وصول مالیاتی از موفقیت‌های استان است.
احمدزاده تأکید کرد: سعی کنید به کسب و کار‌های خرد و کوچک مردم فشار نیاید و شرکت‌های بزرگ که فرار مالیاتی دارند، شناسایی کنید و از آن‌ها مالیات را وصول کنید.
وی تحقق ۹۹ درصد وصول مالیات را مایه خرسندی دانست و تصریح کرد: از اینکه به کسب و کار‌های خُرد و کوچک فشار نیامده، باعث خوشحالی مضاعف است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: ما هرگز نمی‌خواهیم به کسبه آسیب وارد شود بلکه تلاش بر این باشد در جهت تقویت اصناف حرکت کنیم.
احمدزاده پرداخت قانونی مالیات را مهم و ضروری دانست و یادآور شد: اداره کل امور مالیاتی استان ۴۰۰ میلیارد تومان مالیات استان را از استان خوزستان که طی این سال‌ها پرداخته نشده بود وصول کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در ارائه خدمات به کسبه و انعطاف با بازار ضروری است، گفت: بازاریان غالبا سرمایه دار نیستند لذا هر جایی که می‌شود به بازار کمک کرد باید انعطاف به چرخ بدهیم تا زندگی آن‌ها تأمین شود.
رئیس اتاق اصناف یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: انتظار نگاه ویژه به کهگیلویه و بویراحمد داریم زیرا این استان ظرفیت‌های بسیاری در حوزه آب، انرژِی و منابع طبیعی دارد.
مهرداد الهی افزود: کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۵ درصد منابع نفت و گاز، اما همواره پسوند و پیشوند این استان محروم است، را با خود یدک می‌کشد.
الهی به وضعیت ضعیف بازار یاسوج گریزی زد و تأکید کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل شرایط اقتصادی دارد، باید اخذ مالیات در آن با سراسر کشور تفاوت داشته باشد.
وی ادامه داد: در سال‌های گذشته مالیات دریافت شده در استان ما نسبت به سایر استان‌ها در صدر بوده که جا دارد به این مسأله توجه ویژه‌ای شود، روزانه به طور میانگین حدود ۱۵ تقاضای ابطال پروانه کسب داریم، به دلیل اینکه اصناف ما توان پرداخت مالیات را ندارند.
مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: درآمد‌های مالیاتی پاک‌ترین، بهترین و سالم‌ترین درآمدی است که به خزانه دولت واریز می‌شود.
میلاد فرخان افزود: ۴۵۰ میلیارد تومان عوارض ارزش افزوده و عوارض آلایندگی میان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و روستا‌های فاقد دهیاری استان و میان مناطق مشمول آلایندگی توزیع شده است.
وی ابراز کرد: در سال گذشته از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده ۳۰۷ میلیارد تومان میان شهرداران، دهیاران و روستا‌های فاقد دهیاری و عشایر توزیع شد.
مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: هر واحد کسبی با توجه به نوع شغل، ضریب پرداخت مالیاتش طبق قانون مشخص می‌شود پس بی‌انصافی و خلاف قانون است که اگر کسی به بهانه اخذ مالیات اقدام به گران فروشی کند.
وی با اشاره به موضوع فرار مالیاتی نیز، تصریح کرد: بخش زیادی از فرار‌های مالیاتی در استان شناسایی و وصول شده است و این استان کم‌ترین فرار مالیاتی را در حال حاضر دارد.
معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت در سفر اخیر خود به استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: موضوع مشوق‌ها و معافیت‌های مالیاتی در استان‌های محروم کشور به ویژه از سرمایه‌گذاران در حوزه صنعت و معدن به جد پیگیری می‌شود.
علیرضا شاه میرزایی اظهار کرد: معافیت‌های مالیاتی برای استان‌های محروم در برنامه سازمان امور مالیاتی و وزارت صمت قرار دارد و از جمله آن‌ها موافقت نامه‌های ۱۰ ساله برای این مناطق است که باید اعمال شود.
وی افزود: همچنین تسهیلات تبصره ۱۸ که در اختیار امور اقتصاد و دارایی است باید اختصاص پیدا کند و به طور مرتب از سوی «سیدمحمدهادی سبحانیان» رئیس سازمان مالیاتی کشور این موضوع پیگیری می‌شود.
معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: این دولت میراث‌دار ناترازی زیادی بوده که مشکلات را ایجاد کرده است و این ناترازی ناشی از مشکلات ارزی و سیاست‌های غلط درگذشته بود و سال‌ها طول می‌کشد که این مسائل برطرف شود.
ایرنا در ادامه این گزارش نوشت: با توجه به تحریم‌های ظالمانه آمریکا و جلوگیری از صادارت نفت در سال‌های اخیر؛ مالیات به عنوان شاخص‌ترین منبع درآمد دولت در نظر گرفته شده است.
دولت‌ها از اخذ مالیات از جامعه اهداف متعدد و عمده‌ای را دنبال می‌کنند در واقع شهروندان با پرداخت بخشی از درآمد خود به دولت‌ها در قالب مالیات به دولت اختیار می‌دهند برای اداره امور کشور، اجرای سیاست‌های مالی، تأمین کالا‌ها و خدمات عمومی و ضروری، تضمین امنیت، اجرای برنامه‌های توسعه و عمرانی کشور، از آن استفاده کند. از جمله اهداف دولت می‌توان به تأمین بخشی از هزینه‌های عمومی جامعه، توزیع عادلانه درآمد عمومی جامعه و کنترل واردات و صادرات و کنترل تورم و رکود اشاره کرد. بدین ترتیب پرداخت مالیات از مهمترین عوامل رشد و توسعه جامعه محسوب می‌شود و موجب رونق اقتصادی، تحقق عدالت اجتماعی، افزایش خدمات و عمران و آبادانی کشور می‌شود. در کهگیلویه و بویراحمد حدود ۵۰ هزار مؤدی حقیقی و حقوقی فعال وجود دارد. این استان با هشت شهرستان بیش از ۷۲۳ هزار نفر جمعیت دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
واقعا مایه تأسف هست که اداره مالیات در جمع آوری مالیات از اصناف رو رتبیه یک کسب کرده یعنی داره ظلم میکنه
چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

نیرو‌های حماس در قالب گروه‌های مختلف و بعضا به صورت مستقل وارد میدان عملیات علیه اسرائیل ...
مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدارس نزدیک به چهره‌های حاکمیتی از محل‌هایی هستند که مسوولان‌شان امید دارند نسل‌های بعدی ...
سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

 مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش اعلام کرد نرخ بیکاری به رقم ۷.۹درصد رسیده است. بررسی ...
1