تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۵
کد مطلب : ۴۷۴۴۰۰
کبنا گزارش میدهد
بازدید محمد بهرامی از پروژه پل «کِلو» سیسخت / بهرامی: ضریب امنیت جادههای کهگیلویه و بویراحمد قابل قبول نیست
۰
کبنا ؛باهدف تسریع در روند اجرای پل «کِلو» سی سخت و بررسی مشکلات این طرح منحصر به فرد منتخب مردم بویراحمد دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی ضمن حضور در کارگاه این طرح ربا مدیران و متولیان اجرایی طرح گفتوگو کرد.
به گزارش کبنا، در ابتدای این نشست مدیر اجرایی پروژه مهمترین مشکلات مربوط به اجرای پروژه را اخذ اعتبارت لازم و معارضات سد راه پروژه بیان و تصریح کرد: برای حوضچههای ماهی تاکنون اقدامی نشده است طرح جامع پایه برق انجام شده اما از طرف اداره راه و شهرسازی مصوب نشده است.
وی گفت: مهمترین مشکل برای ادامه اجرای پروژه بستن جاده است به این دلیل که پایهها از هر دو سمت جاده کنونی را قطع میکند و جاده موقت به جاده روستای «بیاره» متصل شود که قبل از عید با کمک راهداری در جاههای که نیاز بود ماشینآلات را در اختیار دوستان قرار دادیم که فقط باید شورای ترافیک استان کهگیلویه و بویراحمد در بحث مسدود کردن جاده همکاری کند.
وی مدت زمان بسته شدن جاده را حداقل چهار سال اعلام کرد و برنامه زمانبدی اجرای پل سه ساله است که اگر بحث نقدینگی حل شود، پروژه در سه سال به اتمام میرسد.
معاون سابق عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه گفت: برای ادامه اجرای پروژه بحث ترافیکی مهمترین موضوع است چون بستن مسیر برای ۴ سال طرح قوی نیاز دارد.
عیسی شهامت گفت: از زمان مطالعه طرح قرار براین شد که این پل صرفاً بر اساس سواره رو نباشد و جایی برای گردشگران پیاده رو هم باشد که حتماً دو طرف جاده امکان استفاده پیاده رو باشد که غیر از این باشد بسیار بیروح میشود.
شهامت در خصوص اعتبارات پل گفت: این طرح اعتبار مصوب دارد و عملاً تخصیصهای دور دوم سفر هیأت دولت بصورت رسمی شروع نشده است که قول میدهیم این محور ویژه دیده شود زیرا که بنا به حکم استاندار بنده مسئول پیگیری مصوبات سفر هستم باز هم تأکید بر تعریف گردشگری بر روی پل دارم.
محمد بهرامی، منتخب مردم بوویراحمد دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: من خودم مدیر پروژه و کارگاهی در حوزههای عمرانی هستم اینکه برخی از مدیران عنوان میکنند اجرایی و عمرانی هستند این دو روی یک سکه است چون برخی فقط مدیر بودند؛ اما اجرایی نبودند.
محمد بهرامی ادامه داد: از شرکت تقدیر میکنم که با دستان خالی ادامه داد؛ چون بخش خصوصی اگر جای شما با عدم دریافت تخصیص روبرو میشدند تا الان کار را رها کرده بودند؛ اما باید بدانیم این چند ماه دوران گذر است و کسی که مسئولیتی را متقبل میشود با دیگران تفاوت دارد، شاید برخی از مدیران اولویتشان جایی دیگری باشد؛ اما امسال دیدگاهها با قبل از این فرق دارد.
بهرامی افزود: احداث این پل بحث شهر سیسخت تنها نیست، بحث توسعه منطقه است و ما با تمام توان پشت این قضیه هستیم این پروژه زمانی شروع شد که دکتر شهامت مسئولیت داشتند و اطلاعات کافی را دارند، الان هم پیگیری مصوبات سفر هستند که میطلبد یک نفر از طرف شرکت با ایشان و من در ارتباط باشند.
وی با تأکید بر اینکه ما حسن نیت خود را نشان میهیم؛ اما اگر کمکاری باشد از ناحیه ما نخواهد بود، خاطرنشان کرد: در بحث اصلاح نقشه برای طراحی گردشگری و پیاده روی با ضریب بالاتری در خصوص تحمل پل مطالعات ادامه دارد؛ زیرا ارزش پل به اهداف گردشگری مرتبط است و ما باید از حداکثر ظرفیت پل برای گردشگری بهرهبرداری کنیم.
محمد بهرامی گفت: نیاز باشد ما خودمان آستینها را بالا میزنیم و همکاری خواهیم کرد و اتصال این پل به آزاد راه اصفهان شیراز در برنامههای ما است و در این خصوص با منتخبان استان بوشهر مذاکراتی طی این مدت داشتیم که همکاری کنند.
منتخب مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث تخصیص با هماهنگی پیگیری خواهیم کرد؛ چون با خزانه کشور و استان در ارتباط هستیم و با مدیرعامل شرکت حتماً نشست خواهیم داشت. انشاءالله شما با شیب تندتری پروژه را ادامه دهید چون نیاز منطقه است و ما دنبال این هستیم که جادههای امن پیاده کنیم و ضریب امنیت جادههای ما قابل قبول نیست.
به گزارش کبنا، در ابتدای این نشست مدیر اجرایی پروژه مهمترین مشکلات مربوط به اجرای پروژه را اخذ اعتبارت لازم و معارضات سد راه پروژه بیان و تصریح کرد: برای حوضچههای ماهی تاکنون اقدامی نشده است طرح جامع پایه برق انجام شده اما از طرف اداره راه و شهرسازی مصوب نشده است.
وی گفت: مهمترین مشکل برای ادامه اجرای پروژه بستن جاده است به این دلیل که پایهها از هر دو سمت جاده کنونی را قطع میکند و جاده موقت به جاده روستای «بیاره» متصل شود که قبل از عید با کمک راهداری در جاههای که نیاز بود ماشینآلات را در اختیار دوستان قرار دادیم که فقط باید شورای ترافیک استان کهگیلویه و بویراحمد در بحث مسدود کردن جاده همکاری کند.
وی مدت زمان بسته شدن جاده را حداقل چهار سال اعلام کرد و برنامه زمانبدی اجرای پل سه ساله است که اگر بحث نقدینگی حل شود، پروژه در سه سال به اتمام میرسد.
معاون سابق عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه گفت: برای ادامه اجرای پروژه بحث ترافیکی مهمترین موضوع است چون بستن مسیر برای ۴ سال طرح قوی نیاز دارد.
عیسی شهامت گفت: از زمان مطالعه طرح قرار براین شد که این پل صرفاً بر اساس سواره رو نباشد و جایی برای گردشگران پیاده رو هم باشد که حتماً دو طرف جاده امکان استفاده پیاده رو باشد که غیر از این باشد بسیار بیروح میشود.
شهامت در خصوص اعتبارات پل گفت: این طرح اعتبار مصوب دارد و عملاً تخصیصهای دور دوم سفر هیأت دولت بصورت رسمی شروع نشده است که قول میدهیم این محور ویژه دیده شود زیرا که بنا به حکم استاندار بنده مسئول پیگیری مصوبات سفر هستم باز هم تأکید بر تعریف گردشگری بر روی پل دارم.
محمد بهرامی، منتخب مردم بوویراحمد دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: من خودم مدیر پروژه و کارگاهی در حوزههای عمرانی هستم اینکه برخی از مدیران عنوان میکنند اجرایی و عمرانی هستند این دو روی یک سکه است چون برخی فقط مدیر بودند؛ اما اجرایی نبودند.
محمد بهرامی ادامه داد: از شرکت تقدیر میکنم که با دستان خالی ادامه داد؛ چون بخش خصوصی اگر جای شما با عدم دریافت تخصیص روبرو میشدند تا الان کار را رها کرده بودند؛ اما باید بدانیم این چند ماه دوران گذر است و کسی که مسئولیتی را متقبل میشود با دیگران تفاوت دارد، شاید برخی از مدیران اولویتشان جایی دیگری باشد؛ اما امسال دیدگاهها با قبل از این فرق دارد.
بهرامی افزود: احداث این پل بحث شهر سیسخت تنها نیست، بحث توسعه منطقه است و ما با تمام توان پشت این قضیه هستیم این پروژه زمانی شروع شد که دکتر شهامت مسئولیت داشتند و اطلاعات کافی را دارند، الان هم پیگیری مصوبات سفر هستند که میطلبد یک نفر از طرف شرکت با ایشان و من در ارتباط باشند.
وی با تأکید بر اینکه ما حسن نیت خود را نشان میهیم؛ اما اگر کمکاری باشد از ناحیه ما نخواهد بود، خاطرنشان کرد: در بحث اصلاح نقشه برای طراحی گردشگری و پیاده روی با ضریب بالاتری در خصوص تحمل پل مطالعات ادامه دارد؛ زیرا ارزش پل به اهداف گردشگری مرتبط است و ما باید از حداکثر ظرفیت پل برای گردشگری بهرهبرداری کنیم.
محمد بهرامی گفت: نیاز باشد ما خودمان آستینها را بالا میزنیم و همکاری خواهیم کرد و اتصال این پل به آزاد راه اصفهان شیراز در برنامههای ما است و در این خصوص با منتخبان استان بوشهر مذاکراتی طی این مدت داشتیم که همکاری کنند.
منتخب مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث تخصیص با هماهنگی پیگیری خواهیم کرد؛ چون با خزانه کشور و استان در ارتباط هستیم و با مدیرعامل شرکت حتماً نشست خواهیم داشت. انشاءالله شما با شیب تندتری پروژه را ادامه دهید چون نیاز منطقه است و ما دنبال این هستیم که جادههای امن پیاده کنیم و ضریب امنیت جادههای ما قابل قبول نیست.