تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب : ۴۷۵۱۵۲
در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بویراحمد مطرح شد

تصمیم اشتباه مدیران استانی در حق جوانان بویراحمد چیست؟ / فرماندار بویراحمد در انتقاد از بانک‌ها: جوانانی که به‌خاطر سخت‌گیری بانک‌ها قید ازدواج را زده‌اند / عبدالحسینی: ۳۰۰۰ جوان کهگیلویه و بویراحمدی در صف وام ازدواج / رتبه پرداخت تسهیلات ازدواج کهگیلویه و بویراحمد چهار استان مانده به آخر هستیم

۳
۰
تصمیم اشتباه مدیران استانی در حق جوانان بویراحمد چیست؟ /  فرماندار بویراحمد در انتقاد از بانک‌ها: جوانانی که به‌خاطر سخت‌گیری بانک‌ها قید ازدواج را زده‌اند / عبدالحسینی:  ۳۰۰۰ جوان کهگیلویه و بویراحمدی در صف وام ازدواج / رتبه پرداخت تسهیلات ازدواج کهگیلویه و بویراحمد چهار استان مانده به آخر هستیم
کبنا ؛نشست ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بویراحمد با موضوع ازدواج و تحکیم خانواده به ریاست شهرام مهدوی‌مطلق فرماندار شهرستان بویراحمد  برگزار شد. مهدوی‌مطلق در این جلسه تقسیم و تخصیص بودجه و اعتبارات بدون توجه به آمار واقعی را سبب حجم بالای آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان دانست.
به گزارش کبنا، صبح امروز جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با موضوع ازدواج و تحکیم خانواده به ریاست شهرام مهدوی مطلق فرماندار بویراحمد و با حضور محمد عبدالحسینی  معاون فرهنگی امور جوانان استان، روایی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان و دیگر اعضای این ستاد برگزار شد.
   
فیلم| صحبت‌های شهرام مهدوی‌مطلق فرماندار شهرستان بویراحمد در خصوص سخت‌گیری بانک‌ها

مهدوی مطلق با انتقاد از نگاه صرفاً شهرستانی بدون توجه به پایه‌های دقیق آماری در نظام برنامه‌ریزی اغلب ادارات کل استان گفت: در شهرستان بویراحمد به دلیل مرکزیت آن، بخش قابل‌توجهی از  جمعیت، جوان استان و موضوعات مبتلا به جوانان در این شهرستان هست؛ ولی در تقسیم و تخصیص بودجه و اعتبارات بدون توجه به آمار واقعی صرفاً در حد یک شهرستان در مقایسه با سایر شهرستان‌ها  نگاه می‌شود و یکی از دلایلی که حجم آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان چشمگیر هست ناشی از این نوع نگاه در تصمیم‌گیرهای استانی است.
فرماندار بویراحمد دراین‌خصوص گفت از معاون جوانان تربیت‌بدنی تشکر می‌کنیم که از بدو حضور نسبت به سمن‌های شهرستان توجه بهتری دارند، اما از سایر مجموعه اداره کل و  معاونت‌های تربیت‌بدنی استان توقع هست به موضوع جمعیت در شهرستان بویراحمد تمرکز شود تا در حق این شهرستان و مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد اجحاف نشود.
فرماندار بویراحمد ادامه داد: آمار مهم‌ترین شاخص توسعه هر کشور هست و عمدتاً همه مدل‌های توسعه بر اساس آمار جمعیتی است و ما خواهش داریم در بحث تعداد آمار جوانان شهرستان بویراحمد تمرکز شود و خدماتی که ارائه می‌شود براین‌اساس باشد.
رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان گفت: مسئله جوانان یک مسئله پایه‌ای و ساختاری است؛ لذا نگاه به این شاخص می‌تواند ارتقادهنده سایر شاخص‌ها در ابعاد مختلف باشد.
 نشست ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بویراحمد
وی با انتقاد از عملکرد برخی از بانک در موضوع وام ازدواج گفت؛ مخرج مشترک نظام مسائل جوانان ازدواج است و هر چه در بحث ازدواج در مسئله جوانان خوب کار شود ضمن آنکه به راهبرد کلان کشور در بحث جوانی جمعیت و جمعیت سازی کمک می‌کند درعین‌حال نسبت به خود مسئله جوانان کمک بیشتری می‌کند؛ اما همکاری برخی از بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ازدواج  بسیار کم است و تعدادی هم که می‌خواهند پرداخت کنند، نیز سخت‌گیری‌هایی دارند و خودم چندین نفر را می‌شناسم که به‌خاطر سخت‌گیری بانک قید وام ازدواج را زده و همین مسئله می‌تواند در ازدواجش تأثیر منفی داشته باشد که البته می‌توان با تمهیدات دیگری موانع را از سر راه جوانان برداشت.
مهدوی مطلق در ادامه یادآور شد: دستگاه‌های دولتی ظرفیت خود را در اختیار ازدواج جوانان قرار دهند و تمامی دستگاه‌های دولتی، نهادهای عمومی و دستگاهی اجرایی که دارای امکانات  رفاهی، فرهنگسرا و تالار، باشگاه و اردوگاه‌ها  و هسته‌های مشاوره هستند، موظف‌اند با هماهنگی کمیته ساماندهی ازدواج، فضاهای مذکور را برای برگزاری جشن و مراسم ازدواج در اختیار زوج‌های واجد‌الشرایط قرار دهند.
 نشست ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بویراحمد
محمد عبدالحسینی معاون فرهنگی و امور جوانان استان با اشاره به اهمیت و نقش ستاد ساماندهی امور جوانان در جامعه بیان داشت: متأسفانه در سال گذشته در موضوع تشکیل ستاد ساماندهی امور جوانان عملکرد خوبی را در بعضی شهرستان‌ها نداشتیم و این موضوع یکی از آسیب‌های ما بوده و ان‌شاءالله امیدواریم  با همتی که از فرمانداران و ستاد‌های ساماندهی امور جوانان دیده می‌شود نسبت به اهمیت موضوع ساماندهی بیشتر دقت کنیم و تصمیم‌های خوب و راهبردی در این زمینه داشته باشیم.
عبدالحسینی تصریح کرد: با توجه به اینکه ۱۹ خرداد ماه شروع هفته ازدواج می باشد و بهانه ای ست برای اینکه تمرکز بهتری را روی فرآیند ازدواج داشته باشیم.
ایشان ادامه داد: ما در حوزه جوانان شش موضوع اصلی (ازدواج، اشتغال، هویت دینی و ملی، نشاط اجتماعی، مسائل اجتماعی و مسکن) داریم که آنها را دنبال می‌کنیم که باید در طول سال شش جلسه تخصصی پیرامون این موضوعات برگزار کنیم و اگر به شکل منظم و هر ۴۵ روز و یا حداقل هر 2 ماه یک‌بار این جلسات برگزار شود که بتوانیم این موضوعات را برنامه‌ریزی خوبی در سطح استان و شهرستان‌ها داشته باشیم.
 نشست ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بویراحمد
معاون فرهنگی و امور جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه آمار ما در پرداخت وام ازدواج آمار خوبی نیست، گفت: بعضی از بانک‌های ما در پرداخت تسهیلات ازدواج کم کاری می‌کنند در صورتی که بودجه برای این امر بودجه مشخصی است و در جلسه‌ای که با بانک‌های استان به ریاست معاون اقتصادی استاندار داشتیم برخی بانک‌ها اظهار می‌کردند که ما کمبود نیرو داریم یا تعداد وام‌های تکلیفی ما زیاد است ک البته باید از برخی از بانک‌ها نیز تشکر کرد چون نسبت به رسالت و تکلیفی که داشتند همکاری و حتی فراتر هم بودند که این نشان می‌دهد اگر دقت و رصد بیشتری در بحث وام ازدواج داشته باشیم می‌توانیم خروجی بهتری داشته باشیم.
عبدالحسینی اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد در مجموع پرداختی‌های وام ازدواج رتبه چهارم از آخر در کشور هستیم درصورتی که محرومیت‌های استان ما نسبت به کشور بیشتر است و 3 هزار نفر از جوانان ما درصف پرداخت وام ازدواج هستند و ما باید در استان‌مان یک تأمل بهتر و بیشتری روی مسأله حمایتی جوانان داشته باشیم تا بتوانیم خروجی بهتری داشته باشیم.

 نشست ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بویراحمد
محمد عبدالحسینی در ادامه بیان داشت: در بحث گفتمان‌سازی و در بحث فرهنگ‌سازی دستگاه‌ها حرکت هماهنگی را با هم ندارند و نقش دستگاه‌ها یک نقش جزیره‌ایست و دستگاه‌ها حرکت هماهنگ‌شده‌ی را با هم ندارند و برای همین ما در این جلسه و سلسله جلسات دیگر می‌خواهیم نسبت به این موضوعات به توافق نظر برسیم که در بحث ازدواج جوانان در شهرستان چه‌کار‌هایی انجام دهیم.
 نشست ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بویراحمد
در این جلسه، مدیران و نمایندگان، کمیته امداد، دانشگاه یاسوج، مرکز بهداشت، آموزش‌وپرورش، راه و شهرسازی، سپاه شهرستان گزارشی از اقدامات خود دررابطه‌با امور جوانان ارائه دادند.
مهم‌ترین این اقدامات، شروع به ساخت تعداد قابل‌توجهی خوابگاه متأهلین توسط دانشگاه یاسوج، تراز مثبت شاخص باروری و جمعیت در شهرستان بویراحمد، راه‌اندازی مرکز سراج با به‌کارگیری ۴۰ مشاور در مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

فرزندان فرهنگیان
Iran, Islamic Republic of
به یه پسر و دختر فرزند جانباز با درصد کم تا زیاد
یک میلیارد و دویست تا چهارصد میلیون وام ازدواج میدین
دانشگاه و مدرک رایگان
شغل تضمینی میدین
معاونت و مدیریت میدین
ولی فرزندان فرهنگیان که ۳۰ سال به جامعه خدمت کردند کوچکترین چیزی نمیدین
شهروند
Iran, Islamic Republic of
این استان با وجود مسئولان ضعیف هیچ وقت پیشرفت نمیکند
Iran, Islamic Republic of
چرا مدیران بانکهارو عزل نمیکنید؟ اینهمه مماشات با مدیران بانک برای چیست؟
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
فایل های مرتبط
1