تاریخ انتشار
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب : ۴۷۴۳۰۴
با حضور معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و فرماندار شهرستان بویراحمد؛

وضعیت لوداب بعد از بارش‌های سیل‌آسا بررسی شد؛ از بن‌بست روستاها تا پل‌هایی که زیر آب رفتند + تصاویر و فیلم

۰
کبنا ؛بعد از بارش‌های سیل‌آسا در روزهای پنجم و ششم فروردین ماه 1403، معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار شهرستان بویراحمد بویراحمد با همراهی مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی راهداری، شرکت برق، هلال‌احمر و معاون آب و فاضلاب استان از لوداب بازدید کردند.
   

بیشتر بدانید| فیلم - بازدید مسئولان کهگیلویه و بویراحمد از لوداب

به گزارش کبنا، شهرام مهدی مطلق، فرماندار شهرستان بویراحمد در بازدید از لوداب اظهار داشت: در بارندگی اخیر تعداد زیادی از راه‌های روستایی شهرستان بویراحمد و شبکه برق آن دچار خسارت شدید شدند، از جمله این خسارت‌ها، جاده دهستان چین لوداب که حدود ۲۴ روستا و حتی بخشی از راه ارتباطی بخش سردسیری دیشموک کهگیلویه را پشتیبانی می‌کند، در معرض تخریب کامل قرار گرفت که از همان لحظات اول با تلاش راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد در حال ترمیم هست.
وی افزود: در همین راستا با شکستگی پایه‌های برق، چندین روستای این دهستان در تاریکی بود که امروز امکانات لازم برای برقراری شبکه برق فراهم شد.
لازم به ذکر است که پل بزرگ «گرگیون» لوداب نیز به دلیل حجم سنگین آب رودخانه، لوداب کامل زیر آب قرار گرفت و همچنین جاده دسترسی چندین روستای پایین‌دست لوداب به جاده پاتاوه - دهدشت نیز به طور کامل از بین رفته است.
فرماندار شهرستان بویراحمد در ادامه گفت: هم‌زمان در سایر بخش‌ها از جمله در منطقه «دیلگون» نیز دستگاه‌های راهداری برای بازگشایی مستقر و در حال انجام فعالیت هستند.
همچنین علی‌محمد روستا، معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از منطقه لوداب، اظهار کرد: در کنار اداره‌کل راهداری، شرکت آب منطقه‌ای و بنیاد مسکن باید حتماً ورود کنند یکی در خصوص برآورد و انجام حریم رودخانه‌ها و دیگری برای همکاری در روستاهای که دچار خسارت شده‌اند.
روستا در بازدید از این منطقه و بررسی خسارات ناشی از بارندگی اخیر گفت: بارش‌های سیل‌آسا خسارت زیادی به مردم و کشاورزان در این منطقه وارد کرده است.
معاون امور عمرانی استانداری با اشاره به پراکندگی مناطق و روستاهای لوداب افزود: بارش‌ها به زمین‌های زراعی و منازل مردم، خسارت وارد کرده که از بنیاد مسکن خواستیم اقدامات لازم در خصوص گل و لای وارد شده به منازل مردم و زمین‌های کشاورزی را انجام دهند و از انحراف آب جلوگیری کنند تا بیشتر از این به مردم خسارتی وارد نشود.
وی بیان کرد: چند پایه برق دچار شکستگی شدند و همین عامل موجب قطعی برق برخی از روستاهای لوداب شده بود که با حضور مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد چندین پایه و سیم برق به لوداب برده شد تا هرچه سریع‌تر برق این منطقه وصل شود.
روستا ادامه داد: انحراف رودخانه باعث آبشستگی جاده و خسارت زیاد به جاده روستای چین شده بود که راهداری با کمک بنیاد مسکن اقدامات موردنیاز را انجام داد تا آب بیش از این به جاده خسارت وارد نکند.
معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بازگشایی دهانه پل روستای «گرگیان» گفت: باید پل استانداری در این روستا احداث شود.
وی بیان کرد: قرار شد خسارت وارد شده به مردم و کشاورزان توسط نهادهای مربوطه احصاء و به ستاد بحران اعلام تا از طریق کمک‌های بلاعوض یا اعطای تسهیلات، خسارت مردم جبران شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
فایل های مرتبط
1