تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب : ۴۰۶۸۷۷
در مراسمی با حضور مسئولان و اهالی قلم انجام پذیرفت:

تجلیل از «شفیعی سروستانی» نویسنده و مهدویت پژوه در کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛در آیین چهل قلم کهگیلویه و بویراحمد، از «اسماعیل شفیعی سروستانی» در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی آیت الله ملک حسینی (ره) شهر یاسوج با حضور مسئولین استانی، تنی چند از اهالی قلم و مردم، تجلیل شد.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی کتابخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد، آیین تجلیل از «اسماعیل شفیعی سروستانی» نویسنده، روزنامه نگار و مهدویت پژوه برجسته کشوری و رئیس موسسه موعود با حضور محمد کاظم نظری معاون سیاسی امنیتی استاندار، رضا دهبانی پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، یاسر رحیمیان سرپرست کتابخانه‌های عمومی، جمشید عزیزی مدرس دانشگاه و رئیس انجمن اهل قلم استان، منوچهر محمدی مدیرکل تعاون، علی دولت آبادی رئیس کانون مساجد، مسعود خوبانی عضو شورای شهر یاسوج، الیاس چراغ زاده رئیس ستاد اقامه نماز استان، تنی چند از نویسندگان استان و اقشار مختلف مردم در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی آیت الله ملک حسینی (ره) یاسوج برگزارشد.
‌در ابتدای این مراسم یاسر رحیمیان سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان ضمن تبریک فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: «طرح چهل قلم» از ابتکارات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با هدف ترویج روزافزون فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، ترغیب نویسندگان و مؤلفان برای تولید آثار فاخرتر و آشنایی هر چه بیشتر مردم با آثار نویسندگان مطرح و برتر کشور است.
رحیمیان با اشاره به ارج نهادن به نویسندگان ارزشی و انقلابی که در طول این چهل سال با قلم توانای خویش، ارزش‌ها و آرمانهای انقلاب را پاس داشتند و آثار و مکتوبات خود به از همان بدو رشد و نمو این درخت تنومند، در اختبار این نسل و نسلهای بعد قرار دادند تصریح کرد: اجرای طرح چهل قلم در ۳۱ استان با تجلیل از ۴۰ نویسنده مطرح و برجسته حوزه تاریخ انقلاب، دقاع مقدس، معارف، اخلاق و دین در این ایام مبارک در حال برگزاری است که حضور استاد اسماعیل شفیعی سروستانی در کهگیلویه و بویراحمد افتخار و غنیمتی بزرگ برای این استان است که بنده از انتخاب هوشمندانه نهاد به خاطر حضور در این استان ولایتمدار تشکر می‌کنم.
‌مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان: جایگاه کتاب در عصر ارتباطات مخدوش نشده است
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان در آیین تجلیل از «اسماعیل شفیعی سروستانی» که به عنوان سخنران حضور یافته بود، گفت: جایگاه والای کتاب و فرهنگ در عصر ارتباطات و انفجار اطلاعات مخدوش نشده و همچنان محفوظ است.
رضا دهبانی پور اظهار داشت: کتاب مهمترین ابزار برای آگاهی دادن به مردم یک جامعه و ارتقای روزافزون سطح فکر و اندیشه آنان است.
وی افزود: پیشرفت همه جانبه و پایدار هر جامعه در ابعاد مختلف مستلزم رونق فرهنگ و توجه جدی مردم و مسئولان اجرایی به این حوزه به ویژه کتابخوانی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اهمیت فرهنگ، فعالیت‌های فرهنگی و اولویت آنها بر دیگر حوزه‌ها بر هیچ فردی پوشیده نیست.
دهبانی پور عنوان کرد: بروز برخی بداخلاقی‌های سیاسی در جامعه ناشی از کم توجهی به حوزه مهم فرهنگ است.
وی ابراز داشت: تاریخ غنی ایران مملو از فرهنگ، هنر، تمدن، اندیشه، تفکر، عقلانیت و دیگر مؤلفه‌های فرهنگی است به طوری که بسیاری از اندیشمندان مطرح دنیا نیز به این امر مهم اقرار می‌کنند.
دهبانی پور اظهار داشت: اقدام‌های مهم انجام شده از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد در طول سال برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی شامل تجلیل از نویسندگان و مؤلفان فعال، انتخاب کتاب برتر، اهدای کتاب به دستگاه‌های اجرایی و خرید کتاب از ناشران، نویسندگان و مؤلفان است.
وی  در پایان ضمن تقدیر از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به خاطر اجرای طرح چهل قلم  در سراسر استانهای کشورافزود: تجلیل از اهل قلم  و نویسندگان مطرح و برجسته، به منزله قدردانی از جایگاه رفیع علم، دانش، آگاهی، اندیشه و تفکر است و در ایران نیز اندیشمندان، فرهیختگان و صاحبان خرد و اندیشه مقام شامخی دارند.
‌*دبیر انجمن اهل قلم کهگیلویه و بویراحمد: تجلیل از نویسندگان و اهالی قلم کاری ستودنی است
دبیر انجمن اهل قلم کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم گفت: تجلیل از نویسندگان و اهالی قلم و کتاب در طرح چل قلم کاری ستودنی از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی است.
جمشید عزیزی اظهار داشت: عمده‌ترین شاخص‌های انتخاب و تجلیل از نویسندگان مطرح و برتر کشور در قالب طرح ۴۰ قلم در استان‌ها شامل بالا بودن سواد ادبی، آشنایی لازم با حوزه چاپ و نشر، استمرار تولید اثر، تخصصی و به روز بودن آثار، تولید اثر بر اساس نیازهای جامعه و اقبال عمومی از آثار تولیدی است.
وی با اشاره به نویسندگان و اهالی قلم استان بیان داشت: تاکنون حدود ۴۰۰ نویسنده و اهل قلم مرد و زن در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است.
وی افزود: نویسندگان و اهل قلم کهگیلویه و بویراحمد استعدادها، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های چشمگیری دارند و مسئولان انجمن اهل قلم کهگیلویه و بویراحمد آماده هرگونه حمایت از نویسندگان و اهل قلم استان برای درخشش هر چه بیشتر آنان در عرصه ملی هستند.
‌*اسماعیل شفیعی سروستانی: تجلیل از شخصیت نویسنده، تجلیل از جایگاه معرفت و شناخت در جامعه است
نویسنده مطرح و برتر کشور نیز گفت: ارج نهادن به جایگاه والای اهل قلم، فرهنگ و اندیشه ایران ضرورتی انکارناپذیر خواهد بود و دلیل اصلی آن نیز نقش چشمگیر آنان در انتقال تمدن، آیین، رسوم و سنت‌های غنی به نسل‌های آینده است.
اسماعیل شفیعی سروستانی اظهار داشت: تجلیل از شخصیت نویسنده، تجلیل از جایگاه معرفت و شناخت در جامعه است.
وی تصریح کرد: سرمایه اصلی هر کشور فرهنگ آن بوده و یاد، نام و آثار اهل فرهنگ نیز همواره در اذهان ملت‌ها ماندگار و جاودانه است.
وی با اشاره به اینکه هر کشور دارای دو جغرافیای مهم فرهنگی و خاکی است، افزود: جغرافیای فرهنگی از سوی اهل فرهنگ محافظت و مراقبت می‌شود.
در این نشست یکی از کتاب‌های اسماعیل شفیعی سروستانی به نام «بنی اسماعیل، بنی اسرائیل و آخرالزمان» با موضوع نقش این دو قوم در حیات و تاریخ بشر رونمایی شد و خلاصه‌ای از کتاب مذکور توسط  ایشان خوانش و معرفی شد.
همچنین در پایان همایش تجلیل، این نویسنده برجسته از کتابخانه مرکزی آیت الله ملک حسینی (ره) بازدید به عمل آورد.
اسماعیل شفیعی سروستانی متولد ۱۳۳۷ در شیراز، نویسنده، روزنامه نگار و مهدویت پژوه است.
پژوهش‌های شفیعی سروستانی در حوزه غرب شناسی، ادبیات فارسی، مطالعات فرهنگی و مهدویت شناسی است.
شفیعی سروستانی با ۴۹ عنوان کتاب، ۸۰۰ مقاله علمی و ۱۳۰ رساله تحقیقی و پژوهشی جزو نویسندگان مطرح و برتر کشور است.
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1