تاریخ انتشار
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۲
کد مطلب : ۴۷۵۱۰۱
کبنا گزارش می‌دهد

گردنه برف‌گیر بیژن کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی شد

۱
کبنا ؛مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه گردنه «بیژن» شهر سی‌سخت را به «پادنا» و سمیرم استان اصفهان متصل می‌کند، گفت: این گردنه همه ساله با نخستین بارش برف در آبان ماه مسدود و در اوایل اردیبهشت بازگشایی می‌شود. 
حمیدرضا پیمان‌جو با بیان اینکه بازگشایی گردنه بیژن موجب سهولت در رفت و آمد و کاهش یک ساعت و سی دقیقه‌ای مسافت سی سخت به پادنا و سمیرم می‌شود، افزود: جاده سی سخت به سمیرم در مسیر جاده گردنه بیژن ۲۳ کیلومتر طول دارد که ۱۴ کیلومترآن برفگیر است.
وی با اشاره به اینکه گردنه بیژن در ارتفاع ۳ هزار و ۲۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد گفت: این گردنه یکی از مرتفع‌ترین گردنه‌های کهگیلویه و بویراحمد است.  ارتفاع برف در برخی از نقاط گردنه بیژن در سال‌های پربارش تا ۷ متر هم می‌رسد.
وی تاکید کرد: بازگشایی گردنه بیژن موجب سهولت در رفت و آمد و کاهش حدود یک ساعت و نیم مسیر از سی سخت به پادنا و کاهش ترافیک در جاده اصلی یاسوج - اصفهان می‌شود. جاده سی سخت به سمیرم در مسیر جاده گردنه بیژن ۲۳ کیلومتر طول دارد که ۱۴ کیلومتر آن برفگیر است و از این راه بیشتر عشایر کوچ رو و کشاورزان استفاده می‌کنند.
وی اضافه کرد: این محور که از آبان سال گذشته تاکنون به دلیل بارش‌های سنگین برف بسته بود، پس از تلاش شبانه روزی راهداران در اردیبهشت امسال بازگشایی شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: با بازگشایی این جاده برف گیر، علاوه بر تردد وسایل نقلیه، مسیر تردد عشایر کوچ رو نیز هموار می‌شود.
شعبانی سرپرست فرمانداری دنا هم گفت: با بازگشایی این جاده برف گیر، علاوه بر تردد وسایل نقلیه، مسیر تردد عشایر کوچ رو نیز هموار می‌شود.
به گزارش کبنا، گردنه بیژن در ارتفاع ۲۷۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و یکی از مرتفع‌ترین گردنه‌های کهگیلویه و بویراحمد است.
گردنه بیژن جاده‌ای سخت گذر در مسیر بین استانی از شهر سی سخت تا روستای نورآباد از توابع پادنای سمیرم است که ارتفاع برف در آن در ایام سردِ سال به بیش از چند متر می‌رسد.
طول این مسیر از سی سخت تا روستای نورآباد بخش پادنای بزرگ سمیرم ۲۰ کیلومتر است که هشت کیلومتر در حوزه کهگیلویه و بویراحمد و ۱۲ کیلومتر در حوزه استان اصفهان واقع شده است.

گفتنی است این گردنه استان اصفهان را به کهگیلویه و بویراحمد متصل می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1