تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۴
کد مطلب : ۴۹۲۰۲۶
کبنا گزارش می‌دهد

تصاویر و فیلم | شورای اداری شهرستان بویراحمد برگزار شد/ بحث شدید شهردار مادوان و رئیس محیط زیست بویراحمد/ جهانبخش: دو بار دادگاه شهرداری را تبرئه کرده ، اما محیط زیست باز هم شکایت می‌کند / ارزان با آبروی کسی بازی نکنید/ بادام فیروز: این شهر یک شهر مفلوک لجن گسیخته‌ای است که اصلاً تصور نمی‌شود شهردار دارد

۱
کبنا ؛
شورای اداری شهرستان بویراحمد به ریاست فرماندار این شهرستان برگزار شد.
به گزارش کبنا، ظهر امروز (سه‌شنبه 1 آبان‌ماه 1403) شورای اداری شهرستان بویراحمد به ریاست شهرام مهدوی‌مطلق فرماندار این شهرستان برگزار شد. 
        
فرماندار بویراحمد با بیان اینکه افق‌های تازه‌ای در حوزه کشاورزی بویراحمد ایجاد شده، گفت: در بخش کشاورزی اقدامات خیلی خوبی انجام گرفته است. پمپاژ اراضی کشاورزی نقاره‌خانه که قادر است بیش از هزار هکتار را تحت پوشش قرار دهد در حال احداث است. سد تنگ سرخ، سدهای متوسطی مثل؛ سد لوداب، سد سیوکی و سد سرگچینه در دست مطالعه هستند که وجود این پروژه‌ها چشم‌انداز خوبی در حوزه کشاورزی را برای این شهرستان ترسیم می‌کنند.
     
مهدوی مطلق به اهمیت آمار اشاره کرد و گفت: آمارها نقش مهمی در توسعه دارند. بخش کشاورزی در شهرستان بویراحمد مهمترین بخش است که تا حد زیادی مغفول مانده است. اگر عمده توجه‌‍‌مان را به بخش کشاورزی معطوف کنیم مشکل اشتغال تا حد زیادی رفع خواهد شد.
     
حجت‌الاسلام خاضع رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: رژیم صهیونیستی اسرائیل ایجاد شده برای شرارت در قلب امت‌های اسلامی و رئیس‌جمهور فعلی امریکا زمانی گفت؛ اگر این رژیم نبود ما باید برای اهدافمان آن را تأسیس می‌کردیم. پس این رژیم برای اهداف استکبار تشکیل شده است.
وی افزود: روز 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، روز مبارزه با امریکا و همه متحدینش است که امید داریم با تبیین آحاد مردم هر چه باشکوه‌تر این روز را برگزار کنیم.
چرا بخشدار مرکزی بر روی دهیاران نظارت ندارد و
چرا دهیاران کارشان را درست انجام نمی‌دهند
شهردار مادوان گفت: وقتی صحبت از بحران و مدیریت آن می‌شود، این مسئله ابعاد گوناگونی دارد و یکی از وظایف شهرداری در رابطه با اصلاح بافت کالبدی شهر است، تا هم آسیب‌ها را کم کند و هم ایمنی شهر را بالا ببرد تا با کوچکترین تکانه مشکلی برای شهر پیش نیاید. در شهر مادوان با تأمین اعتبار پروژه‌ها روشنایی در مناطق شهر اجرا شد و برخی از آسیب‌های اجتماعی کمتر شد.
داریوش جهانبخش بیان کرد: در حوزه ورزش این شهر فقط دو سالن ورزشی دارد، شهری که اکثر ساکنان آن جوان هستند و نیاز دارند جایی برای تفریح و سرگرمی و ورزش داشته باشند، بعضی از دستگاه‌های فرهنگی کار خود را در مادوان ر‌ها کرده‌اند. انتظار داریم دستگاه‌های فرهنگی وظایف خود را انجام دهند.
جهانبخش افزود: درخصوص بارش‌هایی که در پیش است شهرداری مادوان این آمادگی را دارد و پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده است.
وی بیان کرد: خوب است از برخی از دولتمردان گلایه کنیم، حوزه‌های کالبدی شهر به حوزه‌های فرهنگی و سایر حوزه‌ها گره خورده است، شهر کارکرد اکولوژیکی و عاطفی و روحی و روانی دارد، سال گذشته حتی یک ریال اعتبار بحران وارد مادوان نشد. انتظار ما این است که از دستگاه‌ها حمایت شود و بتوانیم شهر را در برابر مخاطرات سیل و زلزله ایمن کنیم.
جهانبخش گفت: از آقای بادام فیروز گلایه می‌کنم، ورودی شهر یاسوج منطقه سررود شمالی است و سمت دیگر سررود جنوبی است، و هیچگونه خط و مرز فیزیکی بین ما و روستا‌ها وجود ندارد، ولی با وجود اینکه با محیط زیست مکاتبه کرده‌ایم، و حتی دو بار نیز دادگاه شهرداری را تبرئه کرده است، اما محیط زیست باز هم شکایت می‌کند، این مقابله به مثل درست نیست، اینکه کسی به وظایف خود عمل نکند و فقط برای اینکه پوششی بر رفتار خود داشته باشد بقیه را مقصر می‌کند، درست نیست.
وی بیان کرد: انتظارم این هست که وحدت و همگرایی میان دستگاه‌ها وجود داشته باشد، و ارزان با آبروی کسی بازی نکنید. همین الان در مادوان سفلی و بلهزار تل انباری از زباله وجود دارد که با آبرروی استان بازی می‌شود، چرا بخشدار مرکزی بر روی دهیاران نظارت ندارد و چرا دهیاران کارشان را درست انجام نمی‌دهند، و کسی که هیچ ارتباطی با این موضوع ندارد، مقصر می‌شود. انتظار دارم حد و مرز‌ها را بشناسند.
نباید بخاطر یک ریالی که بهزیستی بدست می‌آورد
جان مردم به بازی گرفته شود

جهانبخش با اشاره به مشکلات ترافیکی ماداون گفت: ماداون در محاصره دو محور خطی است، این‌ها محور‌های بین شهری هستند و بخصوص جاده اصفهان جاده‌ای ترانزیتی است، اما در عین حال مشکلاتی ایجاد کرده‌اند و ما باید اصلاحات هندسی در رابطه با معابر داشته باشیم.
شهردار مادوان افزود: برای حل این مشکل و احداث دوربرگردان من از لاین بالای جاده سی سخت ۵ متر و ۱۰ متر از جاده برگشت اضافه کردم، چند دستگاه دولتی همکاری داشتند، مردم هم همکاری داشتند و زمین‌های خود را ارزان تر دادند و از خود گذشتگی کردند، ولی بهزیستی دیوار خود را در مسیر مردم قرار داده، تا الان ببینید که چند نفر در این مسیر تصادف کرده‌اند و چقدر ناهماهنگی و بی‌نظمی‌ ایجاد شده است.
جهانبخش گفت: حتی قتل اتفاق افتاده، نباید بخاطر یک ریالی که بهزیستی بدست می‌آورد جان مردم به بازی گرفته شود. در شورای تأمین گفتند زمین بدهید، ما گفتیم چهار زمین داریم هر کدام را خواستید بردارید، پروانه را مجانی و رایگان صادر کردیم، ماشین آلات را در خدمتشان گذاشتیم ولی حاضر به همکاری نیستند، و این یک معضل اساسی و نقطه حادثه خیزی است و این برای وجهه دولت جالب نیست.
این شهر یک شهر مفلوک لجن گسیخته‌ای است
که اصلاً تصور نمی‌شود شهردار دارد

بادام فیروز رئیس محیط زیست بویراحمد در پاسخ به انتقاد شهردار مادوان گفت: محیط زیست دستگاه نظارتی و حاکمیتی است، اینکه شما می‌گویید برای رفع تکلیف، ما تکلیفی نداریم، وظیفه ما نظارت است. بر اساس ماده ۷ قانون مدیریت پسماند شهرداری وظیفه دارد مدیریت پسماند را داشته باشد.(در همین بین شهردار مادوان به گفته های بادام فیروز واکنش نشان داد و فرماندار نیز خواستار آرامش شد.)
بادام فیروز افزود: جاده اصفهان و بعد از دانشگاه سماء لاین بالا که مربوط به شهر است، این شهر یک شهر مفلوک لجن گسیخته‌ای است که اصلاً تصور نمی‌شود شهردار دارد. شما مظلوم نمایی می‌کنید، و دنبال مقصر می‌گردید، اگر وظیفه ما است که شهر را تمیز کنیم قانون را بیاورید. شما شهردار هستید و موظف هستید که شهر را تمیز کنید.
مهدوی مطلق خطاب به بادام فیروز گفت: بحث حد حریم هست، اگر این قسمت مربوط به دهیار است از دهیار شاکی شوید ولی اگر مربوط به شهرداری است، باید از شهردار بخواهید که انجام شود، و ایشان فرمودند که دادگاه ایشان را تبرئه کرده است، اگر قاضی اشتباه کرده، شما این را باید جای دیگری عنوان کنید.
فرماندار: امکانات ناچیزی داریم و ناچاراً با هر بارشی باید ستاد بحران تشکیل دهیم
فرماندار بویراحمد در جلسه شورای اداری شهرستان گفت: طرح سرشماری عمومی کشاورزی فرصت خوبی برای تمرکز بیش از پیش بر بخش کشاورزی شهرستان بویراحمد است.
مهدوی مطلق گفت: به اعتقاد ما که بار‌ها عرض کردم، بخش کشاورزی مهم‌ترین بخش قابل اتکاء شهرستان بویراحمد برای اشتغال و سرمایه‌گذاری است.
فرماندار بویراحمد با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه کشاورزی بویراحمد افزود: به ماموران سرشماری و متولیان امر سرشماری عمومی کشاورزی تأکید می‌کنیم این سرشماری را با توجه به چشم انداز‌ها و هدف‌گذاری‌های بلند مدتی که لحاظ شده، انجام بدهند.
مهدوی مطلق بیان کرد: وضع موجود آمار‌های کشاورزی در تمام سطوح، مطلوب برنامه‌ریزی بلندمدت نیست و با توجه به فراهم شدن برخی زیرساخت‌ها و چشم‌اندازها‌ی در نظر گرفته، مشروط به اتمام پروژ‌های تأمین آب پایدار، افق‌های روشن و‌ امیدوار‌کننده‌ای در انتظار بخش کشاورزی شهرستان بویراحمد خواهد بود.
مهدوی مطلق در این خصوص گفت: با توجه به پروژه‌های تأمین آب مثل سد تنگ سرخ، انتقال آب به سد شاه قاسم، توسعه پمپاژ‌های اراضی مختار و ... و شروع پروژه پمپاژ نقاره‌خانه، مطالعه سد‌های پراشکفت، لوداب، سپیدار، همه این‌ها چشم انداز بسیار خوبی را فرا روی بخش کشاورزی ما قرار داده است که باید در سرشماری عمومی کشاورری مورد توجه قرار گیرد.
در بخش دیگری از جلسه شورای اداری با محوریت ستاد بحران شهرستان و آمادگی دستگاه‌ها برای شروع بارش‌های پاییز و زمستان، فرماندار بویراحمد خواستار آمادگی حداکثری دستگاه‌های خدمات‌رسان شد و گفت: از آنجا که امکانات ناچیزی داریم ناچاراً با هر بارشی باید ستاد بحران تشکیل دهیم وگرنه اگر امکانات فراهم بود، با شروع بارش نیازی به ستاد بحران و امثالهم نبود، چراکه بحران تعریف خاص خود را دارد.
مهدوی مطلق با بیان اینکه حوزه‌های زیر ساخت خصوصاً شرکت‌های آب، برق، گاز، ارتباطات و دستگاه‌های امدادی در شرایط بحران باید بیش از سایر دستگاه‌ها با هم مرتبط باشند؛ گفت مجموعه برق شهرستان و استان در خصوص پایدار‌سازی شبکه برق بیش از پیش توجه مضاعف داشته باشند، چرا که همه چاه‌های آب، سایت‌های ارتباطی و حتی سایت‌های رادیو وتلویزیون و... فعالیت‌شان به طور مستقیم به برق متکی است.
فرماتدار بویراحمد با اشاره‌ای به واقعیت منطقه غرب آسیا و جهان اظهار کرد: فرا رسیدن ۱۳ ابان بستر بسیار خوبی است تا جنایت‌های کنونی استکبار را تبیین نماییم.




خبر تکمیل می شود
نام شما

آدرس ايميل شما

واکنش عراقچی به اظهارات بایدن

واکنش عراقچی به اظهارات بایدن

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی نسبت به عواقب اظهارات اخیر ...
جلوی ایده‌ی خطرناک ضدملی و مروج حکومت آبی ملوک‌الطوایفی در احداث سد ماندگان را بگیرید

جلوی ایده‌ی خطرناک ضدملی و مروج حکومت آبی ملوک‌الطوایفی در احداث سد ماندگان را بگیرید

مهدی میرزایی - کارشناس آب و توسعه - در یادداشتی در روزنامه همدلی نوشت: برخی از تصمیمات ...
خروج از قبیله مغضوبان؛ حضور لاریجانی در صداوسیما چه معنایی دارد؟

خروج از قبیله مغضوبان؛ حضور لاریجانی در صداوسیما چه معنایی دارد؟

«سیمای لاریجانی خود را همچون کیهان شریعتمداری، نه رسانه‌ای پایبند به خواست‌ها و مطالبات ...
1