تاریخ انتشار
جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۹
کد مطلب : ۴۷۶۵۲۲
در فضای مجازی منتشر شد

واکنش نماینده مردم شیراز به تایید اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون

۱۴
۰
واکنش نماینده مردم شیراز به تایید اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون
کبنا ؛سومین جلسه علنی دوازدهمین مجلس شورای اسلامی صبح پنجشنبه دهم خرداد ماه به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس قوه مقننه و با حضور ۲۷۴ نماینده آغاز شد و رسیدگی و تصویب اعتبارنامه منتخبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دستور کار منتخبان مجلس قرار گرفت. شریعتی و چند نماینده دیگر تلاش کردند تا مثل دوره قبلی مجلس شورای اسلامی اعتبارنامه تاجگردون را باطل کنند و مانع حضور او در مجلس شوند ولی تلاش‌های آنها این بار به نتیجه نرسید و اعتبارنامه تاجگردون تایید شد.
به گزارش کبنا، روح الله نجابت، نماینده مردم شیراز و یکی از هفت نماینده معترض به اعتبارنامه تاجگردون در صفحه شخصی خود خطاب به جوانان نوشت:
چند نکته روشن وجود دارد که متاسفانه از سوی برخی به آن توجه نمی‌شود! البته دلیل اینکه چرا توجه نمی‌شود هم تقریبا روشن است!
نخست. در اسناد بیش از صد صفحه‌ای تقدیم شده به شعبه مواردی وجود دارد که به یقین پیش از این توسط شورای نگهبان بررسی نشده بود و صرفا در اختیار معترضین قرار داشت.
در ثانی. دیروز رییس شعبه ۱۲ اعلام کرد که از شورای نگهبان استعلام گرفته و اعلام نظر شورا این بوده که اسناد دیده شده! در حالی که اساسا اسناد در اختیار شورا قرار نگرفته بود و صرفا به صورت تلفنی از یک نفر از اعضای شورا سوال شده بود؛که البته از جانب یک نفر دیگر از اعضای شورا به صورت تلفنی این نظر شورا تکذیب شد! و اساسا همانطور که نظر یک نماینده معادل نظر مجلس شورای اسلامی نیست، نظر یک نفر از اعضای محترم شورای نگهبان هم معادل نظر شورای محترم نگهبان نیست!
سوم. اگر اختلاف در این امر شد که شورای نگهبان نظر داده است یا خیر، طبیعی است که هیات رییسه محترم مجلس که محل رسیدگی به چنین موضوعی است پاسخ مکتوب شورای نگهبان را بخواهد و به اختلاف رسیدگی کند نه اینکه با سوگیری، به ادعای یک طرف اعتنا کند و بر خلاف سوگندی که خورده‌اند بی طرفی را رعایت نکنند!! در دوره گذشته نائب رییس وقت مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه به شورای نگهبان، اسناد را به صورت رسمی تقدیم شورا کرد و پاسخ گرفت.
چهارم. اصل ۹۳ قانون اساسی صراحت دارد که اعتبارنامه نمایندگان نیاز به تصویب مجلس دارد و خیلی روشن است رای شعبه‌ای ۱۸ نفره که با دو سوم اعضا می‌تواند تشکیل جلسه دهد و با نصف آرا می‌تواند مصوبه داشته باشد کفایت از رای مجلس نمی‌کند و معادل رای مجلس نیست که از جانب رئیس مجلس نتیجه آرا در شعبه معادل تصویب مجلس شورای اسلامی قلمداد شود!!
همه این موارد همانطور که عرض کردم روشن است اما اصرار به بی‌توجهی به این موارد جای تعجب دارد! آنچه مجلس را متشنج می‌کند حق اعتراض به اعتبارنامه یا پیگیری شفاف اعتراضات نیست بلکه عجله و بی توجهی به قانون است! وگرنه ۴ سال قبل این مسائل موجب تنش نشد
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
/ به خدا مملکت رو دزدی فساد و فحشا سر گرفته اینا چی زر می‌زنند نماینده 1 درصدی
حکیم
Iran, Islamic Republic of
جنابان پر ادعا خودتان با چند درصد آرا وارد مجلس شده اید
Iran, Islamic Republic of
تو بیخود کردی
تارا
Iran, Islamic Republic of
بسوز جانم
نجیب
Iran, Islamic Republic of
اگر نجابت داشتی رای مردم با بالاترین مشارکت را به خاطر هوای نفس زیر سوال نمی بردی و در گام بعد چرا این گزارش به اصطلاح ۱۲۰ صفحه ای را قبلا به شورای نگهبان ندادید.
دستمال کثیف شیشه کثیف را تمیز نمی کند.
Iran, Islamic Republic of
این گزارشات را ازکسانی میگیرند که درانتخابات اسفند مجلس ازهر۴۰۰تعرفه که به اعضای شعبه درباشت دادند بین ۱۰۰تا ۲۰۰ تعرفه وبرای کاندیدشان که مورد حمایت امثال شریعتی ونجابت بودند بدون کد ملی در صندوق ها ریختند وبالای ۱۲هزار رای تقلب کردند شورای نگهبان خودش ابن افرادی که درباشت وگچساران واستان برای امثال شریعتی گزارش دروغ میبرند آشنا هستند نیاز به دیدن ندارد میدانند که دروغ است
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
ای روزگار مردم گچساران/ و الا مالک شریعتی و نجابت و اون چند دیگرو باید / ایناهاش نقشه زاکانی یه
Iran, Islamic Republic of
/حالیش شود مردم را عصبانی نکند
ر
Iran, Islamic Republic of
شماوهمفکرانتان مگه کی هستید که برای شورای نگهبان خط دهی کنید ازحوزه انتخابی خودخجالت بکشید واونایی که به شمارای دادن چه کاری انجام دادید..
انصاری
Iran, Islamic Republic of
شما رای حداقلی هستید امثال شما بچه هستید زمانی در قنداق خیس میکردین تاجگردون انقلابی بود شما ها کی هستی که بجای شورای نگهبان وکل مراجع ذیصلاح تصمیم گیری می کنید تاجگردون محبوب مردم استان کهگیلویه و بویراحمد است تمام شما کسی را میخواهید که گوش به فرمان تان باشد ونفت گچساران را چپاول کنید
Iran, Islamic Republic of
در دور گذشته بی قانونی بر این اعتبار نامه صورت گرفت که قرار نیست در این دوره هم با هوچی گری را ه بی قانونی و ظلمات ادامه داشته باشد
مگر این مجلس را با مهدکودک اشتباه گرفته اید
Iran, Islamic Republic of
نجابت ...دور قبل با نفوذ زاکانی مردم یک استان رو از داشتن نماینده لایق محروم کردین....از خدا بترس
Iran, Islamic Republic of
آقای شریعتی و دوستانش از قدرت تاجگردون می‌ترسند و گرنه چرا اینجوری دنبال حل مشکلات اقتصادی نیستند. این ها نیتشون خیر نیست
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
زر مفت میزنی مگر شورای نگهبان خواب بوده که تو الان افتاده دنبال بیدار کردنش
مالک شریعتی ودارودسته آن اگر مدرکی علیه تاجگردون داشتید تا الان نابودش کرده بودید
چرا فقط روز انتخابات دنباله گیرش هستید
کور خوندی تو رای حداقلی با مردم طرفی اگر دست از پا خطا کردی بشین سر جان
ایران در دو راهی

ایران در دو راهی

با وجودیکه بخش اعظم اصولگرایان در دوره ریاست جمهوری روحانی مخالف برجام بودند، رئیسی اصولگرا ...
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
فایل های مرتبط
1